ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۲ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی دو ساعته پوتین

روسیه تا سال ۲۰۳۰

چه کشور باید بشود؟ 
 
 

 

 

پوتین رئیس جمهور روسیه، روز چهارشنبه در مجلس فدرال روسیه که در آن تمامی نمایندگان پارلمان، نهادهای حکومتی، نخست وزیر، رئیس شورای عالی امنیت ملی و قائم مقام و شماری از قهرمانان جنگ اوکراین شرکت داشتند، یک سخنرانی دو ساعته ایراد کرد. او دراین سخنرانی هم به مسائل داخلی روسیه و ضرورت رسیدگی بیشتر به خانواده  ها پرداخت و هم به مسائل خارجی و از جمله جنگ در اوکرین. او که معمولا در سخنرانی هایش از چارچوب نزاکت و اصول دیپلماتیک خارج نمی شود، در یک جا، وقتی به به ادعای امریکا و غرب درباره خطر حمله روسیه به اروپا رسید گفت «مزخرف می گویند»

فرازهائی از این سخنرانی را می خوانید:

 

اگر ایالات متحده بخواهد در مورد مسائل امنیتی جهانی که برای کل کره زمین مهم است بحث کند، این گفتگو باید به صورت جامع انجام شود. شایعات در مورد تسلیحات هسته ای احتمالی روسیه در فضا برای کشاندن ما به مذاکراتی است که برای ایالات متحده مفید است و به آن نیاز دارد. آمریکا ۱۵ سال است که از پیشنهاد روسیه برای جلوگیری از استقرار سلاح های هسته ای در فضا جلوگیری کرده است. غرب در تلاش است تا روسیه را به یک مسابقه تسلیحاتی بکشاند تا این ترفند را مانند اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۱۹۸۰ تکرار کند.

ما تجربیات زیادی در جنگ های مختلف داریم، از درگیری های قفقاز تا درگیری حال حاضر در اوکراین. بهتر است غربی ها چشم هایشان را باز کنند و این واقعیت را ببینند. ما اکنون این قدرت (سلاح ها) را داریم که در صورت حمله به ما، تا قلب را ضربه بزنیم.

آن چیزی که غرب مطرح می کند واقعاً تهدیدی برای استفاده از سلاح های هسته ای و در نتیجه نابودی تمدن است. غرب می گوید روسیه قرار است به اروپا حمله کند، خوب، این یک ادعای مزخرف است. در حقیقت این اقدامات آمریکاست که سیستم امنیتی اروپا را نابود می کند. بدیهی است که ما نیاز به ایجاد یک خط امنیتی جدید در اوراسیا داریم. چرا که بدون یک روسیه مستقل و قدرتمند، هیچ نظم جهانی پایداری ممکن نیست.

غرب پول و سیستم بانکی خود را بی اعتبار می کند. این به آن می ماند که کسی شاخه درختی را اره کند که روی آن نشسته است.

روسیه یک سیستم مالی جهانی جدید را بر پایه فناوری پیشرفته و عاری از مداخله سیاسی ایجاد خواهد کرد. ما به همراه کشورهای دوست، کریدورهای لجستیکی جدید ایجاد خواهیم کرد و زیرساخت مالی امن ایجاد خواهیم کرد. ما چشم اندازهای بزرگی را در ایجاد یک مشارکت بزرگ اوراسیا می بینیم.

در آینده نزدیک یک گام دیگر به جلو بر خواهیم داشت، چهارمین کشور بزرگ اقتصادی جهان خواهیم شد. روسیه در سال گذشته از نظر رشد اقتصادی از تمامی کشورهای گروه ۷ پیشی گرفت.

مشاغل داخلی باید در بخش قضایی روسیه فعالیت کنند. پول نباید از کشور خارج شود و به جایی  برود که یک شبه آن را مصادره می کنند و  همه چیز را از دستتان در می آورند. (اشاره به بلوکه کردن سپرده ها در بانک های اروپائی)

منابع باید در روسیه، در مناطق مختلف کشور، در توسعه شرکت ها، در آموزش پرسنل سرمایه گذاری شود. مطمئن ترین محافظت از دارایی ها و سرمایه تجارت، روسیه است که کشوری قدرتمند و مستقل است.

روسیه باید تا سال ۲۰۳۰ سهم واردات را به ۱۷ درصد از تولید ناخالص داخلی کاهش دهد. فدراسیون روسیه نباید همه چیز را تولید کند، اما باید تولید کالاهای مصرفی، داروها، وسایل نقلیه و تعدادی از محصولات دیگر را افزایش دهد. سرمایه گذاری های دولتی و تجاری در تحقیق و توسعه باید دو برابر شود.

روسیه باید تحولات رقابتی جهانی از جمله در زمینه فضا و هسته ای ایجاد کند. تا سال ۲۰۳۰، ایجاد حداقل ۱۰۰ پارک فناوری اضافی در فدراسیون روسیه ضروری است. روسیه باید تا سال ۲۰۳۰ یکی از ۲۵ کشور پیشرو در تعداد ربات های صنعتی بشود. روسیه باید در زمینه هوش مصنوعی خودکفا شود. تضمین حاکمیت در چارچوب هوش مصنوعی ضروری است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: