ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۲ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با یک و نیم میلیون مسافر روزانه

"اسنپ" در تهران

گوی سبقت را از تاکسی ربوده 
 
 

 

 

اسنپ از تاکسی در ایران جلو زده و شخصی کشی ها را هم پشت سر گذاشته است. این آمار درباره استفاده از اسنپ در یک روز در شهرهای بزرگ ایران گرفته شده است. البته در اسفند ماه.

بموجب این آمار در ۴ اسفند، نزدیک به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در تهران و شهرهای بزرگ ایران از اسنپ استفاده کرده اند. اسنپ ها برعکس تاکسی ها مسافر بغل مسافر سوار نمی کنند و مسافر اسنپ آسوده خیال تر از این گوشه شهر به آن گوشه می روند

اسنپ از ۹ سال پیش در ایران در قالب یک شرکت فعال شد. تهران بزرگ گفته می شود ۱۸ میلیون جمعیت دارد که خواه نا خواه اکثریت آن از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده می کند و به همین دلیل آمار اسنپ سوارها در یک روز در تهران، استفاده از این وسیله توسط میان شهری ها و بالا شهرهائی هاست.

اسنپ اکنون در ۳۲۳ شهر بزرگ و کوچک ایران فعال است و  به گفته مدیرعامل اسنپ، در بهمن ۱۴۰۲ نزدیک به ۱۴۰ میلیون نفر بوده است که ۷۲ درصد آن مربوط استان‌های تهران، البرز، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، قم، خوزستان و آذربايجان شرقی بوده است. سفرهای اسنپ (خودرو و باکس) در تهران یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۹۶۴ سفر در روز دوم اسفند بوده است.

بگذریم که بیشترین جر و بحث ها با مسافران زن هم در اسنپ ها و بر سر حجاب روی میدهد. به تمام اسنپ ها ابلاغ شده که به زنان کم حجاب و بی حجاب تذکر بدهند و اگر گوش نکردند آنها را پیاده کنند. رانندگان اسنپ مایل به این تذکر و از دست دادن مسافر نیستند و به همین دلیل با مسافران زن چانه می زنند که آنها را از کاسبی نیاندازند و یک چیزی بکشند روی سرشان. این تذکر و خواهش همیشه به تفاهم نمی رسد و مسافران زن پیاده می شوند. اگر این درگیری نباشد، استفاده از اسنپ بیشتر هم خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: