ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۳ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

طرح حمله موشکی به "کریمه"

پس زلزله های افشای

گفتگوی نظامی های آلمان

 
 
 

 

 

بدنبال افشای مذاکرات ۴۰ دقیقه فرماندهان نیروی هوائی آلمان درباره طرح حمله به شبه جزیره کریمه و نابودی پل آن روز گذشته وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در ارتش اوکراین حضور دارند. او گفت پیش از کودتای ۲۰۱۴ در اوکراین، صدها شهروند آمریکایی در وزراتخانه های اوکراین حضور داشتند. در طول جنگ دو ساله اوکراین نیز این کشورها مزدوران خود را به اوکراین منتقل کردند. ما از همه این مسائل اطلاع داریم.

روز گذشته دولت آلمان با محدود کردن و بستن توئیتر، سعی کرد دامنه انتشار اخبار و  تفسیرهای مربوط به فاش شدن مکالمه نظامی های آلمان و طرح این کشور برای حمله موشکی به کریمه را محدود کند.

از دیروز برخی مفسران سیاسی در آلمان و انگلستان سعی کرده اند ماجرای افتادن فایل صوتی گفتگوی نظامی های آلمان برای حمله به کریمه را نتیجه اختلاف نظرها میان انگلستان و آلمان و فرانسه معرفی کنند. بهانه این ادعا آنست که صدراعظم آلمان در سخنان چند روز پیش فاش کرده بود که افسران انگلستان در ارتش اوکراین فرماندهی می کنند و حتی شلیک موشک های پیشرفته ای که غرب در اختیار اوکراین قرار داده توسط آنها انجام می شود. انگلستان این گفته های صدراعظم آلمان را یک ضربه امنیتی به نقش ناتو در جنگ اوکراین ارزیابی کردند. ریشه های این اختلافات به جلسه هفته گذشته رهبران ۲۰ کشور عضو ناتو و اتحادیه اروپا در فرانسه و اعلام آمادگی فرانسه برای پیاده کردن نیروی نظامی در اوکراین باز می گردد. این جلسه به تشنج و اختلافات کشیده شد زیرا اغلب کشورهای اروپائی مایل به  اعزام نیرو به اوکراین نشدند و آن را تبدیل شدن جنگ اوکراین به جنگ جهانی اعلام کردند.

این که انگلستان در رقابت با آلمان آن فایل صوتی را غیر مستقیم به روسیه رسانده باشد و یا عوامل نفوذی روسیه آن را بدست آورده باشد و یا از طریق شنودهای ماهواره ای این مکالمه را بدست آورده باشد، مهم هست اما نه باندازه خود ماجرا دخالت مستقیم ارتش آلمان در جنگ اوکراین و آن هم با شلیک موشک های ساخت آلمان از خاک اوکراین به طرف شبه جزیره کریمه که به روسیه پیوسته است.

پیک نت در شماره روز گذشته، خبر اولیه افشای گفتگوی نظامی های آلمان را منتشر کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: