ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۴ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پس از افشای فایل صوتی گفتگوی افسران آلمان

آیا اطلاعات محرمانه دیگری

از ارتش آلمان به روسیه رسیده؟

 
 
 

 

 

بحث درباره افتادن فایل صوتی مکالمه افسران آلمانی هنگام مشورت برای حمله موشکی به پل شبه جزیره کریمه، بدنبال اظهار نظر مقامات دولت آلمان، سرانجام به مطبوعات آلمان هم رسید و آغاز شد.

وزیر دفاع آلمان روز گذشته گفت: صدای ضبط شده و منتشر شده از مکالمه افسران آلمانی را تائید می کنم، اما از درز اطلاعات دیگری، مطلع نیستیم.

مکالمه منتشر شده نشان می دهد که افسران در حال بحث در مورد سناریوهای مختلف بودند و آن بحث به معنای "چراغ سبز" برای انتقال موشک های "تاروس" به کی یف نبود.

بلافاصله مارگاریتا سیمونیان سردبیر گروه رسانه ای " آر تی" که نخستین منبع فاش کننده فایل صوتی افسران آلمانی بود گفت که احتمال انتشار مطلب جدید از مکالمه افسران آلمان بعید نیست. اگر اطلاعات بیشتر به من برسد منتشر خواهم کرد. باید کمی صبر کرد.

یک کارشناس اطلاعاتی به سیمونیان گفت: درز فایل گفتگوی افسران ارتش آلمان قدرت سرویس های اطلاعاتی را نشان داد و نیروهای امنیتی شروع به درخواست بودجه اضافی برای اقدامات جدید حفاظت از امنیت سایبری خواهند کرد.

میخائیل نیژماکوف، دانشمند علوم سیاسی روسیه در مورد درز گفتگوی افسران ارتش آلمان گفت: در این فایل ضبط شده، افسران نیروی هوایی آلمان می گویند که پرسنل نظامی از بریتانیا، فرانسه و ایالات متحده در حال حاضر در اوکراین هستند، آنها به ارتش کی‌یف کمک می کنند تا از تجهیزات پیشرفته غربی استفاده کنند. (این نشان میدهد که کشورهای اصلی عضو ناتو همه در جنگ اوکراین دخیل هستند.)

روزنامه‌ "برلینر سایتونگ" که در پایتخت آلمان منتشر می شود نیز روز گذشته نوشت: بر خلاف شولتز، سایر سیاستمداران ائتلاف و اپوزیسیون اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان در مورد بُعد سیاست خارجی مکالمات شنود شده اظهار نظر نکردند، بلکه بر موضوعات جاسوسی و ضدجاسوسی - و در نتیجه بر مسائل تسلیحات بیشتر تمرکز کردند.  شانس خنثی کردن درگیری از طریق دیپلماسی هر روز در حال کاهش است و وضعیت همچنان انفجاری است.  افشاگری در مورد فعالیت های ارتش، بی اعتمادی مسکو به آلمان را تقویت می کند. از این گذشته، حتی اگر ضبط گفتگو را در درجه اول به عنوان یک "بحث فنی" در مورد استفاده از موشک های کروز تاروس در نظر بگیریم، مشخص می شود که رهبری ارتش ما به طور مفصل روی حمله کار می کنند. حتی اگر خودشان نخواهند در این امر شرکت کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۴ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: