ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۴ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

وعده ایلان ماسک

تلفن های همراه سامسونگ

به استارلینک وصل می شوند

 
 
 

 

 

"ایلان ماسک" اعلام کرد که اتصال موبایل ( تلفن های معمولی همراه) به اینترنت ماهواره‌ای بزودی عملی خواهد شد.

ایلان ماسک در توئیتر نوشت که اتصال مستقیم گوشی سامسونگ معمولی به اینترنت استارلینک و دانلود با سرعت بالا بزودی و بدون هیچ تغییر اضافه‌ای به سرعت دانلود ۱۷ مگابیت‌ در ثانیه عملی خواهد شد.

این خبر و عملی شدن وعده ایلان ماسک، با دو واکنش از جانب حکومت روبرو خواهد شد. نخست و در بهترین حالت، تجدید نظر در روش فیلترینگ و همزمان با آن یافتن راه حلی برای جلب بینننده برای تلویزیون و یا همان "سیما" و تماس با ایلان ماسک برای بستن برخی سایت ها و برنامه های غیراخلاقی، تحریک مذهبی و شورش. واکنش دوم یافتن راه حلی برای ناممکن کردن دستیابی مردم به استارلینک و ممنوع کردن واردات و داشتن تلفن سامسونگ. یعنی ادامه نبرد سپر و شمشیر. ادامه ای که سرانجام تسلیم واقعیت پیشرفت برق آسای تکنولوژی می شود.

درحال حاضر و طبق آمار وبسایت سرفشارک، ایران از بین ۱۲۱ کشور جهان در جایگاه ۹۵ به لحاظ کیفیت اینترنت و دیجیتال قرار دارد. جایگاه ایران در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل از آن ۱۱ پله افت کرده است.

ایران به لحاظ اختلال در اینترنت، رتبه ۴۷ از بین ۵۰ کشور مشابه (از نظر GDP)) را دارد و از نظر سرعت اینترنت در جایگاه ۵۰ در بین ۵۰ کشور قرار گرفته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۴ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: