ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ضربه ای که به آینده وزیر دفاع آلمان خورد

روسیه خواهان پاسخ آلمان

درباره حمله به کریمه شد!

 
 
 

 

 

روز گذشته وزارت خارجه روسیه خواستار پاسخگویی سفیر آلمان در روسیه، درباره گفتگوی افسران آلمانی درباره ارسال موشک های "تاروس" به اوکراین برای حمله موشکی به پل کریمه شد.

وزارت خارجه روسیه به سفیر آلمان اعلام کرد که تلاش مقامات آلمانی برای محدود کردن فعالیت خبرنگاران روس در آلمان نیز غیر قابل قبول است.

بصورت همزمان؛ تایمز انگلستان ابراز نگرانی کرد که روسیه اکنون پس از فاش شدن مکالمه افسران آلمانی، می داند که غرب چگونه موشک ها را به کی یف می رساند. یکی از افسران آلمانی در این مکالمه فاش شده، توضیح داد که چگونه فرانسوی ها Audi Q7 را با موشک های SCALP به اوکراین ارسال  می کنند.

تایمز همچنین با تحلیل این مکالمه حضور نظامیان انگلیسی در اوکراین را تایید کرد و جزئیات مهمی از استقرار موشک های بریتانیایی Storm Shadow در اوکراین را ارائه داد.

ضمنا، نشریه پولیتیکو نوشت؛ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح فرانسه پیشنهادی را برای بررسی استقرار نیروهای ناتو در اوکراین به همکاران خود در ناتو ارسال کرد، اما پاسخ منفی دریافت کرد. این ایده چندین هفته قبل از اینکه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به طور علنی به چنین احتمالی اشاره کند، مطرح شد. مقامات روسیه، محتوای ضبط شده مکالمان افسران آلمانی را به عنوان مسیر آلمان به سمت جنگ ارزیابی کرده اند.

در همین جدال اطلاعاتی که به نوعی اختلاف میان انگلستان و فرانسه و آلمان نیز هست، وزیر دفاع آلمان مدعی شد که فایل صوتی لو رفته افسران آلمان برای حمله موشکی به شبه جزیره کریمه «جنگ اطلاعاتی روسیه» است. کرملین به دنبال «تفرقه‌افکنی و بی‌ثبات کردن» آلمان است.

وزیر دفاع آلمان خود را جانشین شولتز صدر اعظم آلمان میداند و در جریان افشای مکالمات افسران آلمانی ضربه ای سنگین به آینده ای خورده که او برای خود بعنوان صدراعظم آلمان تصور کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: