سخنرانی پوتین درپایان فستیوال جوانان

حتی‌متحدان امریکا هم‌ فهمیده‌اند

که‌مناسبات تک‌قطبی تمام شده!

 

مجله وزارت دفاع روسیه:

حمله به روسیه چگونه

و به چه اهدافی آغاز میشود؟

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۹ مارس  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۶-۱۹ اسفند

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۶-۱۹ اسفند

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۶-۱۹ اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۶-۱۹ اسفند

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۶-۱۹ اسفند

منتخب اخبار ورزشی


۱۶-۱۹ اسفند

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱۶ اسفند به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۱۹ اسفند

نه خاتمی عزیز شد

نه رهبر حقیقت را گفت

آنها که رای اول تهران را آورده اند بدنبال چه تحولی هستند؟

مرحله او انتخابات مجلس دوازدهم پایان یافت. احتمالا تا مرحله دوم انتخابات که در اردیبهشت ماه برگزار می شود، هم چشم و گوش مردم نسبت به آنچه که در انتخابات مرحله او گذشت و نتیجه رای ندادن باز خواهد شد و هم آنها که به مجلس راه پیدا کرده اند مشت خود را باز خواهند کرد. در این میان رهبر جمهوری اسلامی هم حرف های تکراری و نصیحت گونه همیشگی خود را می زند.

از رهبر شروع کنیم که در دیدار با نمایندگان قبلی مجلس خبرگان که هنوز بصورت قانونی صندلی های خود را به نمایندگان جدید نداده اند همه را نصیحت کرد که با هم نزاع سیاسی نکنید، اختلاف نظر اشکالی ندارد اما نباید اختلاف نظر به دشمنی بکشد.

این اختلاف نظر و دشمنی که ایشان به آن اشاره کرد، این بار در اردوی اصولگرایان است که قرار بود حکومت را یکپارچه کنند و اختلافی میانشان نباشد. پیش از این دیدار هم درباره انتخاباتی که برگزار شد، ایشان آن را جهاد اعلام کرد و ستود. جهادی که دو سوم دارندگان حق رای در آن حضورنیافتند و ایشان به روی خود نیآورد، که ایکاش چنین نکرده بود و می گفت که به چه دلیل شرکت در انتخابات بسیار کم بود و دلیل آن نارضائی از وضع اقتصادی و سیاسی و اجتماعی است که باید برای آن به کمک همه صاحبان اندیشه و نه فقط خودی های مذهبی و چند بار از غربال گذشته چاره ای اندیشید.

بازگردیم به آنها که با استفاده از فرصت شرکت نکردن اکثریت در انتخابات و بی خبری عمومی از مواضع سیاسی و اجتماعی آنها نماینده مجلس شدند. یک نمونه برجسته آن "حمید رسائی" است. حجت الاسلامی که از مریدان مصباح یزدی است و در تیم پایداری بازی می کند. ایشان که نفر دوم انتخابات کم رونق تهران شده، در اولین مصاحبه ای که با رسانه ها کرد گفت: "این انتخابات نشان داد که باید تحول ایجاد کرد". فکر می کنید آن تحولی که ایشان به آن اشاره کرد چه بود؟ نظرش تحول اقتصادی بود؟ کم کردن فشار مذهبی و اجتماعی به مردم و بویژه زنان؟ دادن طرحی برای اداره صدا و سیما با رویکرد نزدیکی به مردم و افکار عمومی؟ ضرورت فعالیت سندیکاها و انجمن های صنفی؟ خالی کردن زندانها از زندانیان سیاسی- عقیدتی؟ کنترل اتاق بازرگانی، رسیدگی به حساب و کتاب هولدینگ ها؟ و.....

زهی خیال باطل. ایشان در ادامه آن مصاحبه و طرح تحول گفت: «باید تحول را از هیات رئیسه مجلس شروع کرد»

تحول از نظر ایشان اینست که رسائی به همراه مرتضی آقاتهرانی و نبویان که رای اول تهران را آورده سه تائی بروند بشوند هیات رئیسه مجلس و قالیباف و بقیه را از آن بالا مرخص کنند. آن جدالی که رهبر جمهوری اسلامی سر بسته به آن اشاره کرد و گفت نباید وارد آن شد، همین جدال برای تصرف هیات رئیسه مجلس و مرخص کردن قالیباف بود. یعنی به زبان اشاره خطاب پایداریچی ها گفت که کاری به کار قالیباف نداشته باشید! گوش خواهند کرد؟ ناممکن است و این ناممکن را بزودی شاهد خواهیم بود.

در حاشیه رویدادهای انتخابات مرحله اول مجلس دوازدهم شاهد یک پدیده دیگر هم شدیم و آن شرکت نکردن محمد خاتمی در انتخابات و صدور بیانیه ای در توجیه این عدم شرکت، پس از شمارش آراء بود. واقعیت تلخ اینست که محمد خاتمی میداند که مردم توصیه او برای شرکت در انتخابات را قبول نمی کردند و در آن صورت سنگ روی یخ می شد. بنابراین تصور کرد با عدم شرکت در انتخابات عزیز مردمی که در انتخابات شرکت نکردند می شود. یک روی سکه را درست دیده بود. اما این سکه روی دیگری هم داشت:

اگر ایشان یک لیست ۲۰ تا ۳۰ نفره و یا حتی ۱۰ نفره از میان تائید صلاحیت شده ها که دارای فکر و نظر هستند و در دسته بندیها و لیست بندی ها حضور نداشته اند هم تهیه می کرد و به مردم توصیه می کرد به آنها رای بدهند باز نتیجه همان "سنگ روی یخ"ی می شد که در طرح اول اشاره کردیم. بنابراین خاتمی اگر لیست هم میداد بی فایده بود و اکنون هم که به تحریمی ها پیوسته بی فایده است. به این دلیل ساده که اصلاحات دهه ۷۰ به تاریخ پیوسته و متاسفانه محمد خاتمی و اکثریت نزدیک به مطلق اصلاح طلبان باقی مانده در ایران، نتوانسته اند بلندگوی تحولات چند سال اخیر ایران و جهان شوند و در همان گذشته به تاریخ پیوسته باقی مانده اند. تحولات و اصلاحاتی که امروز ایران نیازمند آنست، دیگر آن نیست که در دهه ۷۰ بود. به همین دلیل، آنها که به امید باقی ماندن در گذشته، به مجلس دوازدهم رفته اند و یا به مجلس خبرگان راه یافته اند نیز، برنده نیستند بلکه بازنده اند. برنده آن کس و آن جریانی است که امروز ایران و جهان را درک کرده و با مردم سخنی نو و منطبق با شرایط امروز بگوید.


دکتر محمد فاضلی

آنها که منتظر حمله به ایران هستند

میدانند، نتایج چنین حمله ای چیست؟


حمله یمن به کشتی امریکائی

۳ کشته و ۴ مجروح بر جای گذاشت


مذاکرات آتش بس در غزه

هفته آینده در مصر دنبال می شود


شورای انقلاب فرهنگی:

یک ششم مردم ایران

مواد مخدر مصرف می کنند


۸ مارس

روز زن در روسیه


جلسه شورای مرکزی

نهضت آزادی ایران متوقف شد


مدودیف:

روسیه هیچ نیازی

به منابع طبیعی اوکراین ندارد!

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


سرمقاله ۹۲۱

برای دور دوم انتخابات

عدالتخواهان برنامه بدهند!


وزیر دفاع روسیه اعلام کرد

برای مقابله با حمله ناتو

روسیه منطقه بندی نظامی شد


عنوان اول پیک نت ۱۶ اسفند

سیاست گریزی مردم
زمینه‌ ساز غافلگیری ‌است


محکومیت اختلاسگران دولتی

 و بانکداران در دادگاههای روسیه
سویتسکایا راسیا- ترجمه نعمت بوستانی


نخست وزیر مجارستان

خواهان تشکیل بلوک جدید شد!

ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

اعلام به روز شدن رادیو پیک همراه با لیست مطالبی که در آن خوانده می شود، روی تلگرام پیک نت بالای 5 هزار بیننده و خواننده داشت. در صفحه فیسبوک پیک نت، متاسفانه دو خبر پر خواننده را فیسبوک مهر "حاوی مطالب ممنوعه" زد و دسترسی به آمار آن نداریم. این دو خبر یکی سخنرانی نخست وزیر مجارستان در جمع سفرای اروپائی بود و دیگری گزارش وزیر دفاع روسیه درباره تقسیم بندی نظامی جدید روسیه.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت