ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنرانی پوتین درپایان فستیوال جوانان

حتی متحدان امریکا هم فهمیده اند

که مناسبات تک قطبی تمام شده!

 
 
 
 
 

 

فستیوال ۱۸۰ هیات از جوانان کشورهای جهان در مسکو با حضور پوتین افتتاح شد و مراسم اختتامیه آن نیز با حضور پوتین و سخنرانی وی برگزار شد.

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی اختتامیه فستیوال جوانان گفت:

آمریکا نتوانست زمانی که تنها ابرقدرت جهان بود، به وظائف خود عمل کند. پوتین دراین سخنرانی اشاره به تضعیف دلار بدست خود آمریکا، پیش‌بینی تغییرات اساسی در نظام سیاسی اروپا، استثمار سایر مردم توسط غرب، جذابیت بریکس برای بسیاری از کشورها، غلبه بر تحریم‌ها، نقش زنان در روسیه و تراژدی جنگ  سخن گفت. او خاطرنشان کرد که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، ایالات متحده فرصت یافت تا رهبری جهان را به  انحصار خود در آورد و اکنون با توسعه جهان چندقطبی، تغییرات اساسی در اروپا رخ خواهد داد. علیرغم سلسله مراتب فعلی در جهان غرب، میل به استقلال و حفاظت از حاکمیت دیده می‌شود. این امر برای کل اروپا اجتناب ناپذیر است.

انحصار طلبی آمریکا مورد پسند اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان، از جمله متحدان آن نیست. اکثریت قریب به اتفاق مردم کشورهای جهان امریکا را دوست ندارند و بتدریج همه شاهدیم که مقاومت در برابر نظم جهانی تک قطبی در حال ظهور است. متحدان آمریکا این را فهمیده اند اما به اجبار سکوت می کنند زیرا وابستگی زیادی در حوزه اقتصادی و رسانه‌ها به آمریکا دارند.

دنیای تک قطبی ناعادلانه است. نابرابری اجتماعی و نابرابری‌های جهانی را می‌توان با ایجاد یک جهان چند قطبی برطرف کرد. هیچ شرایطی برای برابری در جهان وجود ندارد.

در ایالات متحده مردم اگر بیمه درمانی نداشته باشند، می توانند «مقابل در بیمارستان» بمیرند. دنیا ناعادلانه است، مطمئناً. و افرادی که درآمد کافی ندارند نمی توانند آموزش معمولی دریافت کنند یا روی مراقبت‌های پزشکی حساب کنند.

کشورهای سراسر جهان باید تلاش کنند تا محیطی را ایجاد کنند که در آن همه افراد در آن بزرگ شوند و تا حد امکان به طور مساوی زندگی کنند این به نفع خانواده و در کل انسانیت است.

جوانان از کشورهای مختلف در این جشنواره حضور یافتند، آن چیزی که همه را متحد کرد، ارزش‌های سنتی بود که اساس و پایه مردم ما هستند و ما را با مردم سراسر جهان مرتبط می‌کند.

همه برابر هستیم و برابری ما از لحظه تولد یک فرد شروع می شود. ما به لطف پدر و مادر خود متولد می‌شویم و هیچ کس نمی‌تواند این را تغییر دهد. همه ما باید تلاش کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که کشورمان تحت شرایط برابر توسعه می‌یابد. به این ترتیب جهان امن‌ خواهد شد. آینده از قبل آغاز شده است، و اینکه چگونه خواهد بود به جوانان بستگی دارد، برای آنها مهم است که فراموش نکنند که ارزش های سنتی و فرهنگی هر کشور اساس زندگی است.

فستیوال جهانی جوانان از ۱ تا ۷ مارس در منطقه سیریوس روسیه برگزار شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۹ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: