ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

علی ربیعی:

نیم میلیون رای باطله

از صندوق های تهران بیرون آمد

 
 
 
 
 

 

فرمانده کل سپاه به مطبوعات هشدار داده که سفره انتخابات را جمع کنند و دیگر درباره آن چیزی ننویسند. هشداری که عملی شدن آن ناممکن است، بویژه که انتخابات به دور دوم کشیده شده و عملا انتخابات مجلس دوازدهم از اسفند تا اردیبهشت ادامه خواهد داشت. بحث درباره نتیجه انتخابات، میزان آراء کسانی که به مجلس میروند، تعداد آراء باطله، نوع آراء باطله که وزیر کشور آنها را تقسیم کرده به برگ سفید، اسامی نا خوانا و به اسم افرادی که تائید صلاحیت نشده بودند، ادامه دارد و ادامه هم خواهد داشت.

روز گذشته عباس عبدی که علاوه بر تحلیگر سیاسی، دستی هم در نظر سنجی و آمار سنجی دارد، مدعی شد و با عدد و رقم اعلام کرد که نه ۴۰ در صد، بلکه فقط ۳۰ در صد در انتخابات شرکت کرده بودند.

همزمان با او، علی ربیعی که در گذشته معاون وزارت اطلاعات بوده و عضو هیات سه نفره کشف قتل های زنجیره ای در کابینه محمد خاتمی در گفتگو با روزنامه اعتماد گفت:

تفاوت این دوره با دوره‌های قبل، نسبت رای باطله با مشارکت و همچنین نسبت رای باطله با بالاترین آرای کسب‌ شده برای حضور در مجلس است. با محاسباتی از کف آرا در تهران و بیشترین رای به دست آمده، به نظر می‌رسد بیش از ۵۰۰ هزار رای باطله در تهران وجود داشته است.

در این دوره، به‌رغم یکدست شدن نهادهای حاکمیتی، نوعی دوگانگی در جامعه به‌ صورت «مردم علیه مردم» ظهور و بروز یافت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۰ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: