ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

درگیری مادر جوان با یک شیخ جوان

سقوط گام به گام

روحانیت در جامعه ایران

 
 
 

 

 

فیلمبرداری یک شیخ جوان از مادری که بدون روسری کودک خود را به یکی از درمانگاههای قم رسانده بود، زمینه ساز درگیری آن مادر با شیخ جوان شد. مادر که زنی جوان است، بی وقفه از آن شیخ جوان می خواست فیلمی را که از او گرفته از تلفنش حذف کند. فیلم این درگیری به سرعت توفان روی شبکه اینترنت قرار گرفت و به یک خبر روز در ایران و خارج از کشور تبدیل شد.

دادستان قم که شیخی است مثل همان شیخی که درمانگاه از مادر جوان فیلمبرداری کرده بود، گفت که هنوز کسی در این ارتباط دستگیر نشده اما از آن شیخ که امر به معروف کرده حمایت می کنیم.

دراین فاصله دو تلویزیون بی بی سی و بویژه ایران اینترنشنال این ماجرا پوشش خبری وسیع دادند. در ایران نیز چند تنی که در مطبوعات مقاله می نویسند در این باره اظهار نظر و مخالفت با فیلمبرداری شیخ جوان در درمانگاه کردند که دقیق ترین این اظهار نظرها را عباس عبدی تحلیلگر سیاسی کرد. او نوشت:

«بدتر از رفتار آن روحانی با مادر جوان در قم، سکوت فاجعه‌بار علما و روحانیون است. برای فهم این که از کجا به اینجا رسیدیم کافی است عملکرد آن روحانی میانسالی که در درمانگاه قم از یک مادر جوان فیلم گرفت را ببینیم. جایگاه امروز روحانیت نسبت به پیش از انقلاب، نزد مردم ۱۸۰ درجه تغییر کرده است.

ممکن است حکومت با شناسائی و بازداشت این مادر جوان، همان اشتباهی را مرتکب شود که با بازداشت و اعتراف گیری اجباری "سپیده رشنو" شد. نویسنده ای که در یکی از متروهای تهران با زنی که خود را حجاب بان و وابسته به سپاه معرفی می کرد درگیر شد و او را از قطار مترو بیرون انداخت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۱ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: