ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

جنگ قدرت و یا تغییر سیاست ها؟

زمزمه تغییرات

 در مدیریت صدا و سیما

 
 
 

 

 

بدنبال برکناری معاون سیاسی سیمای جمهوری اسلامی و انتصاب معاون تازه ای که گفته می شود از اعضای دفتر سعید جلیلی مرید مرحوم مصباح یزدی و رهبر دولت سایه است، گفته می شود، باحتمال زیاد "جبلی" رئیس کنونی صدا و سیما کنار گذاشته خواهد شد.

هنوز معلوم نیست که این برکناری نتیجه تصمیم جبلی برای برکناری و انتصاب معاون سیاسی صدا و سیماست و یا مقدمه تغییرات اساسی در برنامه ها و سیاست های صدا و سیما. اگر اولی باشد ادامه جنگ قدرت در حکومت است که در صدا و سیما بازتاب دارد و اگر دومی باشد، آغاز نوعی واقع بینی برای آشتی صدا و سیما با مردم است. دراین میان، می توان این احتمال را هم مطرح کرد که صدا و سیما آلت دست حجتیه و پایداریچی هاست. انتخابات اخیر مجلس را هم همین دار و دسته برده اند، بنابراین باید جلوی پیوند مجلس آینده و صدا و سیما را گرفت. پیوندی که از هم اکنون که مجلس دوازدهم هنوز تشکیل نشده و نتیجه دور دوم آن نیز نا معلوم است، سیمای جمهوری  اسلامی مهرپیشانی های جبهه پایداری را برای مصاحبه به تلویزیون دعوت کرده است. از جمله حمید رسائی.

در ادامه همین زمزمه ها درباره تغییر مدیریت صدا و سیما، پیش بینی می شود که وزیر کشور دولت روحانی "رحمانی فضلی" که بیشتر تابع بیت رهبری بود تا تابع روحانی، سرپرستی صدا و سیما را برعهده خواهد گرفت.

گزینه دومی که از او یاد می شود علی بخشی زاده معاون صدا و سیماست که از جمله اسرای جنگ ایران و عراق است که ۸ سال در اسارت بوده است.

از مرتضی میرباقری هم بعنوان جانشین جبلی نام برده می شود که مدتی معاون رحمانی فضلی در وزارت کشور بوده و سابقه معاونت صدا و سیما را نیز دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۱ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: