ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۲۱ اسفند

این بلبشو در فرودگاه امام

آینه تمام قد دولت رئیسی است

 
 
 

 

 

این بلبشو و آشفته بازار در فرودگاه امام برای گرفتن ارز دولتی، عین آشفتگی و بلبشوی دولتی است که قوه مجریه را در اختیار گرفته است. نه میداند با دلار و ارز خارجی چه کند؟ نه میداند با غزه و خاورمیانه عربی چه کند؟ نه میداند تکلیفش با مجلس آینده چیست، نه میداند با مناسبات نظامی و اقتصادی با روسیه و چین چه باید بکند؟ و نه میداند برای شکم اکثریت مردم چه باید بکند. و دهها چه کنم دیگر.

فعلا نگران روی کار آمدن ترامپ است و به امید پیروزی دمکرات ها در انتخابات آینده امریکا، سرگرم بازی گرگم به هوا با کاخ سفید است.

آشفته بازار فرودگاه امام نتیجه تصمیم ابلهانه دولتی است که روی جلب حمایت اقشار متوسطی که دستشان به دهانشان می رسد و برای نوروز می خواهند خود را به ترکیه و چند کشور، از جمله امریکا و برخی کشورهای اروپایی دیگر برسانند حساب کرده است. همان اقشار متوسطی که اکثریت مطلق آن در انتخابات مجلس شرکت نکردند و برای کل حکومت تره هم خرد نمی کند.

بموجب این تصمیم دولت به کسانی که به سفر خارج می روند ارز مسافرتی می دهد، مشروط براینکه بلیت سفر داشته باشند. قبلا مبزان ارز سفر به اروپا و یا امربکا ۵۰۰ یورو یا دلار بود که به قیمت ازاد ۴ تا ۵ هزارتومان ارزان تر به آنها میداد. از ۷ اسفند این مبلغ به ۱۰۰۰ یورو یا دلار افزایش یافت. با توجه به رسیدن قیمت یورو به ۶۶ هزار و دلار به حدود ۶۰ هزارتومان تفاوت آن طمع برانگیز شد. عده ای بلیت خرید و با آن به فرودگاه رفته و ارز دولتی می گیرند و سپس بلیت را پس داده و ارز را در انتظار گران تر شدن به خانه می برند و یا تبدیل به تومان کرده و به زخم خرج شب عید می زنند. دلال ها دراین میان بیشترین سود را می برند.

دولتی ها دلیل این یورش به فرودگاه امام برای گرفتن ارز را افزایش سفرهای نوروی اعلام کرده است. استدلالی که خنده آور است.

خبرگزاری ایلنا در همین ارتباط نوشت:

عده‌ای با خرید ارزان‌ترین بلیت برای سفر خارجی وارد فرودگاه می‌شوند، هزار دلار را با نرخ ۴۲ هزار تومان دریافت می‌کنند و با لغو سفر از فرودگاه خارج می‌شوند و ارز ۴۲ هزار تومانی را در بازار آزاد (سیاه) بیش از ۶۰ هزار تومان می‌فروشند و بلیت خود را هم با قبول ۵۰ در صد کسر قیمت پس می دهند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۱ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: