ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اخبار رسانه های غرب را با شک و احتیاط بسیار بخوانید

فرار بزرگ از زندان هائیتی

آغاز انقلاب در هائیتی است؟ 
 
 

 

 

در کشور ۱۵ میلیونی هائیتی که فقیرترین و توسعه نیافته ترین کشور امریکای لاتین است و آن را به یمن امریکای لاتین شبیه میدانند، حوادثی در جریان است که با فرار بزرگ زندانیان آغاز شد. رسانه های غرب بلافاصله اعلام کردند که باندهای جنایتکار از زندان فرار کردند، اما حوادث بعدی نشان که رویدادها سمت و سوی سیاسی دارد و آن رسانه ها پیشدستی کرده و اجازه توجه مردم به عمق مسئله را ندادند تا بلکه مسئله را بی سر و صدا جمع کنند و بعد اعلام کنند که مشتی جنایتکار را سرکوب کردند.

به هر خبری که غرب منتشر می کند باید شک کرد. این تجربه بارها تکرار شده است. تازه معلوم شده که آنها که از زندان گریخته و عملا قدرت را در هائیتی بدست گرفته اند یک رهبر دارند که خود را "رابین هود" اعلام کرده است و اکنون تبدیل به مرد قدرتمند هائیتی شده است. مردم هائیتی در محلات فقیر نشین این کشور دیوارها را پر کرده اند از نقاشی چهره این رابین هود و حتی او را شبیه چه گوارا نقاشی کرده اند.

او در اولین مصاحبه اش گفته است که فردی "خدا ترس" است که از مبارزه برای آزادی دفاع می کند و کاسترو، ملکوم ایکس رهبر مسلمانان امریکا و توماس سانکارا انقلابی افریقای غربی  را می ستاید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: