ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رابرت کندی:

کودتای سال ۲۰۱۴

زمینه جنگ اوکراین را ساخت

 
 
 

 

 

درحالیکه رسانه های امریکا همچنان روی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری، یعنی بایدن و ترامپ متمرکز هستند، گزینه های دیگری هم مطرح اند که ممکن است زیر فشار اوضاع داخلی و خارجی امریکا و فشار افکار عمومی آن گزینه ها جایگزین دو گزینه ترامپ - بایدن شوند. گرچه جامعه و مردم امریکا به این اسانی از خواب نمی خیزد و به روز نمی شود و هر فاجعه ای هم که امریکا در سراسر جهانی می آفریند مردم امریکا به آنها توجه ندارد. آنها قیمت ها، حراج ها و دنیای محدود خود را دارند. حتی اگر یک نظرسنجی کنند و از مردم (پیر و جوان) بخواهند پایتخت چند کشور اروپائی و یا افریقائی و یا حتی امریکای لاتین را هم نام ببرند هاج و واج می مانند. چنین امریکائی که زیر سلطه رسانه های مکتوب و تصویری است، به این آسانی از خواب برنخواهد خاست. از جمله به این دلیل که امریکا از هر صحنه جنگی در چهار گوشه جهان دور است و خود درگیر جنگ نیست.

آن تحولات و تغییراتی که ممکن است روی دهد آنست که "کاملا هریس" و یا همسر اوباما "میشل اوباما" را جانشین بایدن کنند، زیرا اصلا معلوم نیست بایدن تا زمان برگزاری انتخابات بتواند روی پایش بایستد. جمهوری اسلامی هم روی این اسب چلاق و فرسوده شرط بندی کرده است. می خواهد با برخی سازش ها و تقویت کارنامه بایدن به دمکرات ها کمک کند تا بلکه جلوی روی کار آمدن ترامپ را بگیرد.

جمهوریخواهان جانشینی برای ترامپ ندارند.

در این میان "رابرت کندی" همچنان و آرام و کم سر وصدا خود را در رسانه های امریکائی مطرح می کند. آیا دمکرات ها آنقدر عاقل هستند که با او وارد مذاکره شوند؟

او در تازه ترین مصاحبه اش گفته است:

«سازمان «سیا» وظیفه اش را تغییر رژیم ها در سطح جهان تعریف کرده است. آنها هزینه مالی چنین اقداماتی را عمدتا از طریق «آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده»، که عروسک خیمه شب بازی سیا است، هدایت می کنند.  آنها دولت یاکونویچ را در اوکراین در سال ۲۰۱۴ سرنگون کردند که باعث بروز  جنگ  فعلی شد. آنها «۵ میلیارد دلار» برای سرنگونی دولت قانونی یاکونویچ و نصب دولت خود به جای آن هزینه کردند.  کلیه عملیات کودتا توسط «ویکتوریا نولاند»، معاون وزیر امور خارجه رهبری شد. یک ماه قبل از کودتا، او به سفیر امریکا در اوکراین دستور داد علیه یاکونویچ در واشنگتن برای اوکراین کابینه پیشنهاد کند. و این به وضوح خشم روس ها را برانگیخت، زیرا آنها با استقرار سیستم های تسلیحاتی ما در اوکراین مخالفند. من از پوتین دفاع نمیکنم، فکر نمیکنم او ادم خوبی باشد، اما فکر می کنم برای مردم امریکا مهم است که نقش سیاستمداران واشنگتن و تحریکات منجر به جنگ اوکراین را بدانند و درک کنند.

 

https://t.me/russlandsdeutsche/26088


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: