ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه پوتین ۳ روز پیش از انتخابات

غربی ها اتحاد روس ها

و قدرت نظامی ما را حدس نزده بودند

 
 
 

 

 

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سه روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، با یکی از مدیران خبرگزاری "ریانوستی" و شبکه تلویزیونی "راسیا ۱" مصاحبه ای کرد که رسانه های غرب تنها یک جمله از این مصاحبه را گرفته و در بوق کردند. آن جمله این بود که اگر موجودیت روسیه با سلاح غیرمتعارف بخواهد به خطر بیفتد روسیه نیز اقدامی مشابه خواهد کرد. رسانه های غرب این جمله به این صورت منتشر کردند که روسیه می خواهد از بمب اتم استفاده کند!

ما میدانیم که ایالات متحده در حال توسعه نیروهای هسته ای خود است، اما این بدان معنا نیست که آماده است فردا جنگ هسته ای را آغاز کند.

در این مصاحبه مسائل متعددی چه در باره مسائل داخلی و چه مسائل بین المللی مطرح شد که نکاتی از آن ها را میخوانید:

- اگر امریکا نیرو در اوکراین پیاده کند ما با آن کشور بعنوان مداخله گر رفتار خواهیم کرد.

- نقطه نظر نظامی- فنی، فدراسیون روسیه اگر با تهدید اتمی روبرو شود آمادگی کامل اتمی دارد، اما من فکر نمی کنم کار به یک برخورد اتمی کشیده شود. البته باید بدانید که سه گانه هسته ای روسیه مدرن تر از امریکاست.

ایالات متحده آزمایش‌های هسته‌ای انجام میدهد، من رد نمی‌کنم که روسیه نیز همین کار را انجام می دهد. درباره ایده استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی در منطقه عملیات ویژه؛ ما هرگز چنین نیازی را نداریم.

درباره ادامه کمک های نظامی به اوکراین مطمئن باشید که حتی اگر نیروهای خارجی وارد اوکراین کنند و از نظر اوکراین را تامین تسلیحات کنند هم این مسائل در میدان جنگ را تغییر نخواهد داد.

موشک های انگلیسی و آمریکایی به روسیه آسیب می رسانند اما شرایط را در میدان جنگ تغییر نمی دهند.

غرب فکر کرده بود که با آغاز عملیات ویژه در اوکراین، عمر روسیه پایان خواهد یافت. آنها چند موضوع را نتوانستند پیش بینی کنند. نخست روحیه ملی و اتحاد مردم روسیه را، سپس ثبات سیستم مالی و اقتصادی روسیه و بالاخره توانایی روزافزون نیروهای مسلح روسیه را.

تاکید می کنم که مذاکرات و متوقف شدن جنگ نباید به فرصتی برای تسلیح مجدد کی یف تبدیل شود. در هر تفاهمی باید امنیت روسیه تضمین شود. مذاکرات باید بر اساس واقعیت های موجود باشد، نه بر اساس خواسته های پس از مصرف داروهای روانگردان.

شما می دانید و غربی ها هم میدانند که اکنون موقعیت نیروهای ما در صحنه نبرد با دو سال پیش کاملا متفاوت است و ما دست برتر را داریم، اما با این همه همانطور که بارها گفته ام ما طالب مذاکره و پایان جنگ هستیم اما این مذاکرات و خاتمه جنگ در صورتی امکان پذیر است که غرب شرایط ما را قبول کند. همان شرایطی که از ابتدای عملات ویژه آن را اعلام کردیم: غیر نظامی شدن اوکراین، عدم پیوستن اوکراین به ناتو و تامین حقوق تمام قومیت ها و مذاهب اوکراین. از جمله روس زبانها. غرب در گذشته به همه تعهدات خود پشت پا زد و به همین دلیل ما با همین تجربه تلخ خواهان  یک تضمین پایدار هستیم. این تضمین و نحوه تحقق و پایداری آن باید مشخص شود.

آنچه که درباره اختلاف در جبهه غرب گفته می شود، این به روسیه مربوط نیست، این به سیاست های خودشان مربوط است.

من فکر می کنم که غرب اکنون کاملا متوجه اتحاد مردم روسیه و ناتوانی خود در شکست دادن روسیه شده است.

از مدت ها قبل پرسنل نظامی از کشورهای غربی در اوکراین حضور دارند، ابتدا بعنوان مستشاران نظامی و بعد هم  بصورت مزدوران. اکنون هم زمزمه وارد کردن نیرو به اوکراین می کنند. مثلا می گویند لهستان می خواهد مناطقی را که از نظر تاریخی متعلق به خود می داند و به اوکراین منتقل شده را بازپس بگیرد. اگر لهستان نیرو به اوکراین بفرستد، دیگر اوکراین را ترک نخواهد کرد.

درباره اقدامات نظامی که در این روزهای پیش از انتخابات با تجاوز به خاک روسیه کرده اند و یا مردم غیر نظامی را در خانه هایشان با موشک زده اند هم شما مطمئن باشد که جناتیکاران بدون مجازات نخواهد ماند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۶ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: