ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سقوط در اسرائیل، نگرانی در امریکا

نتانیاهو در پی فرصت حمله به لبنان

امریکا نگران گسترش جنگ!

 
 
 
 
 

 

تقریبا تمام کشورهای غربی نیز به این باور رسیده اند که نتانیاهو برای نجات خود از سقوط و محاکمه اش بدلیل جنایات جنگی که در غزه مرتکب شده، در تدارک جنگ با حزب الله لبنان است. او بر این تصور است که با گسترش جنگ غزه و تبدیل آن به جنگ با لبنان و غزه، دیگر در داخل کشور نمی توانند او را به دلیل شرایط ویژه جنگی برکنار کنند. نتانیاهو امیدوار است که با جنگ لبنان، پای ایران هم به جنگ کشیده شود تا جنگ بزرگ با حمله به ایران آغاز شود. شاید با آگاهی از همین نقشه نتانیاهوست که روز گذشته حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان بسیار هوشیارانه اعلام کرد که ما اجازه نخواهیم داد پای ایران به چنین جنگی اگر هم آغاز شود کشیده شود.

همزمان با این بیم و نگرانی ها و امکان غافلگیر کردن همه توسط نتانیاهو، امریکا روی مذاکرات با حماس و آتش بس در غزه متمرکز شده زیرا نمی خواهد تا پیش از انتخابات امریکا درگیر جنگ با ایران و لبنان شود. رویترز گزارش داد که رئیس سازمان موساد اسرائیل که با نتانیاهو اختلاف نظر پیدا کرده و مناسبات نزدیکی با "ویلیام برنز" رئیس سازمان سیا در امریکا دارد برای رایزنی با وی و هدایت مذاکرات آتش بسر وارد قطر شده است.

ظاهرا او پس از ورود به قطر با رهبران قطر و رهبر هیات مصری که به همین منظور در قطر بسر می برد دیدار و مذاکره کرده است. دراین مذاکرات، پیشنهادهای جدید حماس برای خاتمه جنگ غزه مطرح بوده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۷ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: