ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۷ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پیش از آغاز سفر نوروزی

این فیلم را ببینید! 
 
 

 

 

در آستانه آغاز تعطیلات نوروزی که علیرغم همزمان شدن این تعطیلات با ماه رمضان، سیل مسافر به سمت شهرهای شمالی و مرکزی و حتی جنوبی ایران سرازیر خواهد شد، یک فیلم ویدئوئی بعنوان هشدار به مسافران منتشر شده است. این فیلم با این احساس مسئولیت تهیه شده که رانندگان در جاده ها پس از صرف مشروبات الکلی پشت فرمان ننشینند، هوس دور دور بازی نکنند در جاده ها، هوس سبقت گیری و رو کم کنی از اتومبیل های دیگر را از سر به در کنند و رحم به بقیه سرنشینان اتومبیل بکنند. فاصله خود را از اتومبیل جلوئی حفظ کنند، سرعت را فراموش کنند تا با سرعت به سمت مرگ نروند.

در اروپا همه رانندگان موظف به رعایت قانون رانندگی هستند و از هر گونه تخلفی در جاده ها و خیابانها عکس گرفته شده و برگ جریمه و حتی توقیف گواهینامه به در خانه متخلف فرستاده می شود. بیمه ها به راننده متخلف پول بیمه نمیدهند. چون همه رعایت قانون را می کنند حوادث هولناک کم اتفاق می افتد، حتی در اتوبان های وسیع میان شهری و میان کشوری که در برخی از آنها و در مسیری معین سرعت تا حدودی آزاد است.

اینها مربوط به اروپاست که هر راننده ای طبق قانون رانندگی می کند و موظف به رعایت مسیر خود است، اما در ایران که این قوانین نیز به دشواری رعایت و کنترل می شود، یک وظیفه دیگر هم بر عهده راننده است و آن حدس زدن حرکت غیر عادی راننده اتومبیل روبروئی و یا ترمز بی جای اتومبیل جلوئی است. به این ترتیب، راننده در اروپا خود مقررات را رعایت می کند و موظف نیست که مواظب رانندگی راننده اتومبیل مقابل باشد، اما در ایران این رعایت گریز ناپذیر است زیرا اتومبیل روبروئی ممکن است اهل رعایت قانون رانندگی نباشد، مست باشد، ترمز اتومبیلش فرسوده باشد، جنون سرعت داشته باشد.

به مجموعه این دلائل، ویدئوئی که تهیه و منتشر شده را قبل از آغاز سفر ببینید. شاید مصمم به رعایت اصول رانندگی و دو چشم قرض گرفتن برای دیدن عکس العمل و یا عمل راننده ای باشید که از مقابل می آید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۷ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: