ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نگاهی به گفتگوی دو افسر و مامور اطلاعاتی امریکا

سایه ایران، پشت مقاومت

یمن و حزب الله لبنان

ترجمه و تدوین ابوالقاسم گلستانی

 
 
 

 

 

تازه ترین گفتگوی "اسکات ریتر" افسر سابق اطلاعاتی امریکا و "لاری جانسون" مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا "سیا"، بصورت ویدئو در شبکه اجتماعی منتشر شد. این دو افسر و مامور اطلاعاتی سابق امریکا در این گفتگوی دو نفره تاکید می کنند که «ایران و حزب الله لبنان در یمن حضور دارند و به نظامیان این کشور (انصارالله) کمک می کنند تا به حملات آمریکا به یمن پاسخ بدهند.

آنچه که از محتوای  این گفتگو می توان استنباط کرد چنین است:

- امریکا در حملات نظامی به یمن با شکست روبرو خواهد شد.

- مقاومت یمن در حملات موشکی و پهپادی خود به کشتی های ائتلاف، از پهپادهای زیر دریائی استفاده می کند که حداقل تکنولوژی ساخت آن ها را از ایران و یا روسیه دریافت داشته است.

(لازم است به یاد آوریم که لاری جانسون پیشتر در یک ویدئوی تحلیلی پیرامون رویدادهای دریای سرخ گفته بود که روسیه بمب‌های راهبردی (استراتژیک) در اختیار ایران گذاشته است‌.)

- ائتلاف دریایی امریکا نمی تواند از پایگاه های نظامی آمریکا در خشکی - از جمله در عربستان سعودی و امارات متحده- استفاده کند، زیرا در اینصورت این بیم وجود دارد که تأسیسات نفتی این کشورها هدف حملات موشکی قرار گیرد..

- ایران و یمن دو تنگه حیاتی انرژی جهان در دریای سرخ و دریای عمان (باب المندب و تنگه هرمز) را در کنترل خود دارند. بستن آنها به روی همه کشتی های غربی، باعث فروپاشی اقتصاد غرب خواهد شد.

- حمله نظامی ائتلاف دریایی آمریکا-انگلیس به ایران و یمن و یا لبنان می تواند تلفات پر شماری ببار بیآورد اما به پیروزی  ائتلاف ختم نخواهد شد.

https://www.youtube.com/watch?v=iDIkfQi9NOc


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: