ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

امریکا در استراتژی اتمی

۱۰ سال از روسیه عقب افتاده

"بنیاد روسترات"- ترجمه- کیوان خسروی 
 
 
 
 

 

«راجر ویکر» (عضو حزب جمهوری خواه در می سی سی پی) رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در امور نیروهای مسلح و سناتور «دبرا فیشر» (جمهوری خواه از نبراسکا) گفته اند :

"سلاح های هسته ای آمریکا به طرز خطرناکی از رده خارج شده اند. امنیت ما به تامین مالی و استقرار به موقع موشک های بالستیک قاره پیما سنتینل» بستگی دارد. اما نوسازی بسیار حیاتی زرادخانه ما بودجه کافی می خواهد. امریکا از برنامه زمانبندی شده عقب است. کنگره و کاخ سفید باید به سرعت اقدام کنند."

بخش زمینی سه گانه اتمی ایالات متحده آمریکا بر اساس ۴۰۰ موشک بالستیک قاره پیما مبتنی بر سوخت جامد  پایه گذاری شده است. این موشک ها واضح است که نو نیستند: آنها از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۷ در ماموریت رزمی قرار داشته اند، یعنی به طور متوسط ​​پنجاه سال عمر دارند.

موتورهای سوخت جامد این موشکهای دور برد و قاره پیما بین سال‌های ۲۰۲۹ تا ۲۰۳۵ از رده خارج خواهند شد و بدون تجهیز مجدد به موتورهای جدید، موشک ها بتدریج از ماموریت رزمی خارج خواهند شد. این موشکهای دور برد و قاره پیما (Minuteman III  ) باید با موشکهای بالستیک قاره پیما یا  بازدارنده استراتژیک زمینی سنتینل (LGM-35 Sentinel ) جایگزین شوند. البته ضرب‌الاجل‌ توسعه آن نیز از دست رفته است. دستیابی به سطح اولیه آمادگی رزمی برای سال ۲۰۲۹ برنامه ریزی شده بود، اما اکنون تا سال ۲۰۳۰ به تعویق افتاده است. عقب ماندگی آمریکا در بخش زمینی نیروهای راهبردی هسته ای از روسیه ۱۰ سال است. با این وجود، آنطور که قانونگذاران آمریکایی می نویسند، مشکل در بودجه نیست، بلکه در صلاحیت های مهندسی و توانایی پیمانکار اصلی پروژه سنتینل، شرکت "گرومن"، برای رعایت مهلت های توافق شده با پنتاگون و تامین بودجه درخواستی است. برنامه "سنتینل" در حال حاضر ۳۷ درصد افزایش قیمت دارد.

 

https://russtrat.ru/aktualno/21-yanvar-2024-1741-12361

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۴ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: