ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نمایش توزیع شیر رایگان در مدارس

 
 
 

 

 

این فیلم مربوط به بازی مضحک توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی است که سیمای جمهوری اسلامی پخش کرده است.

اگر قصد دادن شیر رایگان دادن به بچه ها بود، هیچ نیازی به این صحنه سازی ها نبود، شیر را یک تیم مشترک مرکب از بچه ها، مسئولین و خدمتکاران مدارس می توانستند و میتوانند سر ساعت معین بین بچه ها تقسیم کنند. حلوا سر قبر مردگان را اینگونه و برای فاتحه به روح مردگان تقسیم می کنند.

اگر هم هدف جلب توجه پدر و مادرها و آمدن آنها پای صندوق رای است که این صحنه سازی ها آب در هاون کوبیدن است. مثل مجریان محجبه و البته با لباس رنگی که این شب ها در چند فرستنده تلویزیونی ظاهر شده اند.

بازی کهنه ای که ابتدا صادق قطب زاده برای شرکت هرچه بیشتر مردم در رفراندوم جمهوری اسلامی راه انداخت و ناگهان با کراوات در تلویزیون ظاهر شد. او در آن زمان سرپرست رادیو تلویزیون بود.

تاریخچه توزیع شیر در مدارس ابتدائی هم باز میگردد به سالهای پس از کودتای ۲۸ مرداد و شیرخشکی که امریکا از طریق اصل ۴ ترومن، به ایران می فرستاد. شیر را مستخدمین مدارس در دیگ های بزرگ گرم می کردند و دانش آموزان که موظف بودند با خود یک لیوان کاچوئی و نشکن به مدرسه بیآورند، سر ساعت ۱۰ صبح یک لیوان شیر داغ می گرفتند و سر می کشیدند. روزها و دورانی که بحث شبانه در اکثر خانه ها  درباره کودتای شاه علیه مصدق، زندان رفتن ها، بیکار شدن ها و اعدام ها  بود. بچه ها باید خبر شیر مجانی و مهربانی دولت را به خانه ها می بردند تا بلکه نفرت مردم از شاه کم شود.

ادامه همان بازی شاهانه پس از کودتای ۲۸ مرداد را حالا بی بی سی با این فیلم دنبال کرده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۴ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: