ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

جنگ اوکراین

روسیه را پالایش کرد!

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

روز ۲۳ ژانویه سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، در آستانه سفر به نیویورک برای شرکت دراجلاس سازمان ملل، در یک مصاحبه مطبوعاتی با خبرگزاری تاس گفت:

«عملیات ویژه نظامی در اوکراین تأثیر بسیار مثبتی بر زندگی ما داشته است. جامعه ما را به میزان بی سابقه ای متحد کرد و این فرصت را فراهم ساخت که افرادی که نسبت به روسیه، تاریخ و فرهنگ آن  احساس وابستگی ندارند کنار گذاشته شوند. برخی از آنها رفتند، برخی ماندند و به فکر فرو رفتند. در مجموع اکثریت قاطع جامعه به شکل بی نظیری متحد شدند.

لاوروف، سخنان طنزپرداز روس "میخائیل ژوانتسکی" را به خدمت گرفت و گفت: «مردم ما برای اتحاد واقعی به یک جنگ بزرگ نیاز دارند».

لاوروف سپس اضافه کرد: به نظر می رسد این گفته طنز است، اما حقیقتی در هر شوخی نهفته است.

جنگ هیبریدی جنون آمیزی که غرب علیه روسیه راه انداخت ، گستاخانی که سالها هشدارهای را نشنیدند و پیشنهادهای ما را برای توافق بر سر مبانی امنیت همگانی، بر اساس اصولی که قبلاً تصویب شده بود و پرهیز از گسترش ناتو را به گوش نگرفتند حالا نتایج این بی اعتنائی به هشدارهای ما را در اوکراین می بینند.

علیرغم تحریم های اعمال شده توسط غرب، تولید صنایع نظامی و غیرنظامی ما به طرز محسوسی افزایش یافته است. نه تنها افراد نظامی، بلکه غیرنظامیان تحت تحریم نیز، به تأثیر شگرف عملیات ویژه بر جامعه روسیه اذعان دارند.

پیشتر دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه در ماه نوامبر سال گذشته اعلام کرد: «درهای سرزمین مادری همیشه به روی همه جز دشمنان کشور باز است. شهروندان روس که پس از آغاز درگیریها در اوکراین کشور را ترک کردند، هنگام بازگشت به روسیه تحت پیگرد قرار نخواهند گرفت.

روزنامه کامرسانت چاپ مسکو نیز از قول "کریل"، سر اسقف کلیسای های روسیه نوشت:

روسیه  افرادی که کشور را ترک کردند اما تصمیم گرفته اند که به کشور بازگردند را با آغوش باز می پذیرد.

 

https://www.rline.tv/news/2024-01-23-lavrov-spetsoperatsiya-na-ukraine-sposobstvovala-ochishcheniyu-rossiyskogo-obshchestva/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۴ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: