ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۷ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

هر تحولی به نفع مردم

در گرو مقابله با بانکهاست

 
 
 

 

 

با آغاز دولت احمدی نژاد و درآمد ۱۲۰ میلیارد دلاری نفت که به جیب دولت ریخته شد، بانکهای خصوصی مثل قارچ در سر هر چهارراه و گذرگاهی باز شدند. آنها بتدریج شبکه در هم تنیده ای از قدرت اقتصادی و سپس سیاسی را در کشور بنا کردند که بند نافشان به دلار گره خورد. از سال ۱۳۸۴ تا امروز، این بانکها نقش زالو را دارند که خون مردم و اقتصاد کشور را بلعیده و می بلعند. به هولیندگهای بزرگ اقتصاد گره خورده اند و در اتاق بازرگانی هم کرسی دارند. به این ترتیب است که تا تکلیف این بانکها و بانکداری در جمهوری اسلامی حل نشود، مشکل دلار و نرخ ارزهای خارجی و دست دراز مافیاهای اقتصادی بر گلوی مردم حل نمی شود. این همان نکته ایست که روز گذشته، حسین راغفر، تحلیلگر اقتصادی با صراحت آن را بیان کرد و گفت:

«بانک‌ها غده سرطانی اقتصاد کشور هستند و هیچ قدرتی را یارای مقابله با این کانون جنایتکار سرمایه داری ایرانی نیست. وقتی که حرفهای رهبر ج.ا بعنوان عالی‌ترین مقام سیاسی کشور توسط مافیای بانکی و صاحبان سرمایه تحمل نمی‌شود، تکلیف باقی ارکان حاکمیت مشخص است. (اشاره به مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با بنگاهداری بانکها و بنر این جمله را پس از ۴۸  ساعت از خیابانهای تهران جمع کردند!)"

راغفر اضافه می کند:

"اختاپوس هفت شر فساد و غارت ثروتها، در درون مافیای بانکی لانه کرده است‌. هرگونه تحول به نفع مردم باید انقلابی و از مقابله با کانون بانکها آغاز شود."


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۷ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: