ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۷ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حزب آلترناتیو آلمان و حزب ماری لوپن در فرانسه

شانس احزاب ناسیونالیست

در انتخابات ۷ کشور اروپائی

 
 
 

 

 

راست ترین، افراطی ترین و جنگ طلبانه ترین دولت های در فرانسه و آلمان بر سر کار است و با این همه، رسانه های همین دو کشور مردم را از هیولائی بنام "راست افراطی" می ترسانند که ممکن است در انتخابات آینده در هر دو کشور به پیروزی های بزرگ دست یابد. این راست باصطلاح افراطی که رسانه ها کشف کرده اند، احزابی هستند که ناسیونالیست هستند و خواهان استقلال در برابر اتحادیه اروپا؛ ناتو و امریکا. این ناسیونالیسم با ناسیونالیسم زمان هیتلر بسیار تفاوت دارد اما رسانه ها در مقایسه آنها با یکدیگر سعی می کنند زمینه غیر قانونی اعلام شدن فعالیت آنها را فراهم سازند. یعنی بجای تغییر سیاست دولت های حاکم، می خواهند صورت مسئله را پاک کنند. در آلمان حزب "آلترناتیو" می رود تا بزرگترین فراکسیون حزبی را در پارلمان این کشور تشکیل بدهد و در فرانسه حزب ملی خانم لوپن روز به روز بیشتر به کاخ الیزه نزدیک می شود. هر دو حزب مخالف جنگ اوکراین و تحریم روسیه اند و به زعم رسانه ها و دولت های حاکم در غرب، داشتن این مواضع معنای راستگرائی افراطی می دهد!

در فرانسه آخرین نظرسنجی‌ها که روز گذشته منتشر شده نشان داد که حزب خانم لوپن که درانتخابات ریاست جمهوری از مکرون شکست خورد، حالا می‌تواند با پیروزی انتخاباتی خود ابتدا تعادل کنونی پارلمان اتحادیه اروپا برهم بزند و در گام بعد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را ببرد.

نظرسنجی ها، نشان میدهد که در ۹ کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، احزاب ملی و ناسیونالیست در مسیر پیروزی قرار گرفته اند. بویژه در کشورهای اتریش، فرانسه و لهستان.

در آلمان، اسپانیا، پرتغال و سوئد نیز همین احزاب می تواند در ائتلاف با احزاب کوچکتر دولت تشکیل بدهند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۷ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: