ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۷ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اگر رد صلاحیت او قطعی شود

حسن روحانی را حکومت

به هاشمی دوم تبدیل می کند؟

 
 
 
 
 

 

رد صلاحیت حسن روحانی برای انتخابات مجلس خبرگان، موجی از مخالفت ها را بدنبال آورد. هنوز این رد صلاحیت رسمیت نیافته اما اگر این مسئله واقعیت قطعی پیدا کند، حسن روحانی که تاکنون بیرون و یا در آینده ، در درون مجلس خبرگان تاثیری تعیین کننده در روند رویدادهای کنونی کشور نداشته است، تبدیل به فردی خواهد شد که مظلوم واقع شده است. و مردم ایران - بویژه در شرایط کنونی- هرکس را که دست رد حاکمیت بر سینه او فرود آید او را در آغوش خود می گیرند. این همان موقعیتی است که هاشمی رفسنجانی پس از انتخابات سال 88 با خواندن خطبه در نماز جمعه تهران در میان مردم پیدا کرد. حسن روحانی با نوشتن نامه ای سرگشاده خواهان اعلام علنی دلیل رد صلاحیتش از سوی شورای نگهبان شده و درعین حال نوشته است که مردم باید در انتخابات شرکت کنند. آنچه او خواسته، همان است که علی لاریجانی و هاشمی رفسنجانی و بسیاری دیگر در دوره های مختلف انتخابات از شورای نگهبان خواسته اند و خواست آنها اجابت نشده است و میرحسین موسوی نیز با آگاهی از همین مسئله در جریان اعلام نتایج انتخابات 88 حاضر نشد وعده رسیدگی شورای نگهبان به اعتراض خود را که رهبر جمهوری اسلامی آن را توصیه کرده بود، بپذیرد و به مردم مراجعه کرد.

در واقع شورای نگهبان هرگز دلیلی در موارد رد صلاحیت ها تاکنون اعلام نکرده و ارائه نداده است، زیرا تصمیم گرفته می شود و به شورای نگهبان ابلاغ می شود. این که علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در این ابلاغ و تصمیم چقدر نقش دارد آشکار نیست، زیرا او خود گهگاه منتقد تلویحی این رد صلاحیت ها شده است. البته اگر هدف وی یک بازی سیاسی برای عبور از اعتراض ها نباشد. برای نمونه در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 دیدیم که رهبر جمهوری اسلامی تلویحا با رد صلاحیت علی لاریجانی مخالفت کرد، در عین حال اراده پشت صحنه آن بود که سکان بدست ابراهیم رئیسی داده شود.

در مورد روحانی، هنوز باید صبر کرد و دید در آخرین روزها چه تصمیمی قطعی در باره آینده فردی گرفته می شود که از بازماندگان کار بدست نسل اول و حتی پیش از انقلاب 57 است و بقول خودش - در کارزار انتخاباتی سال 1396 - سینه اش صندوقچه اسرار حکومتی است. نماینده مجلس خبرگان، نماینده مجلس شورا، نماینده رهبر و دبیر شورای عالی امنیت ملی، رئیس جمهور، مسئولیت های مستقیم مرتبط با جنگ 8 ساله.

در واقع او هاشمی رفسنجانی دومی است منهای آن عملکردهای هاشمی که سهم بسزائی در انحراف انقلاب 57 و رسیدن آن به روزهای کنونی داشت.

در مورد روحانی می توان با برخی سیاست ها و عملکردهای حسن روحانی در دوران ریاست جمهوری وی که عمدتا متمایل به دوری از شرق و نزدیکی به غرب بود و گردش جهان به سوی شرق و جهان چند قطبی و ماهیت جنگ اوکراین را یا درک نکرد، یا قبول ندارد و یا نخواسته موضع خود را در تمام این دوران و در دیدارهائی که داشته با صراحت دراین باره بیان کند، مخالف بود، اما شرط انصاف نیست که حقیقت درباره سوابق او در انقلاب، جنگ و مسئولیت هائی که داشته و کارشکنی هائی که علیه او در دوران ریاست جمهوری اش شد گفته نشود. باید امیدوار بود که سرنوشت هاشمی نصیب او نشود!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۷ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: