ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۷ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با مطرح ترین روزنامه سیاسی آلمان

صدراعظم آلمان

زیر فشار برای کناره گیری

 
 
 

 

 

شولتز، صدراعظم آلمان که در ضعیف ترین موقعیت در میان مردم این کشور قرار گرفته، با مهم ترین روزنامه سیاسی آلمان " د سایت" مصاحبه کرده و درباره بحران اقتصادی، گرانی ها که به اعتصاب های مهم کشاورزان و اعتصاب رانندگان قطارهای شهر منجر شده گفت:

اقتصاد آلمان بدلیل پیامدهای همه گیر کووید-۱۹ و جنگ اوکراین ضربه دیده اما اقدامات دولت تا حد زیادی درست بوده است.

رابرت هابک، معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان که نقش مهمی در کشاندن آلمان به جنگ اوکراین دارد نیز هفته گذشته در مجلس آلمان گفت «آلمان پس از قطع گاز روسیه واقعاً در شرایط سختی قرار دارد و برتری اقتصادی المان زیر علامت سئوال است."

شولتز در مصاحبه ای با Die Zeit گفت که فضای کنونی آلمان "ناآرام" است. "آشفتگی اقتصادی و سیاسی در داخل کشور احساس می شود. این آشفتگی را حمله روسیه به اوکراین ایجاد کرده است. پوتین روی نارضایتی عمومی در کشورهای غربی به دلیل تورم بالا و درگیری های جاری حساب کرده است.

شولتز گفت که علیرغم همه این مشکلات قصد کناره گیری ندارد. همین اعلام نداشتن قصد کناره گیری از قدرت نشان میدهد که این مسئله در سطوح بالای حکومتی مطرح است که او اینگونه آن را مطرح کرده است.

پس از این مصاحبه، رسانه های روسیه نوشتند:

 صدراعظم آلمان علیرغم همه مشکلاتی که برای مردم آلمان بوجود آمده، هفته گذشته متعهد شد که در سال جاری بیش از ۷ میلیارد یورو بعنوان کمک نظامی به اوکراین بدهد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۷ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: