ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۷ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۷ بهمن

انفجار یک بمب خبری

پس از انفجار کرمان!

 
 
 

 

 

در ۴۸ ساعت گذشته، یک خبر بدون منبع رسمی که روزنامه "وال استریت ژورنال" آن را منتشر کرد، دو انفجار مرگبار در مراسم سالگرد ترور قاسم سلیمانی را بار دیگر در صدر خبرهای ایران قرار داد. به نحوی که مسئله انتخابات مجلسین شورا و خبرگان و رد صلاحیت های جنجال برانگیز انتخاباتی را نیز تحت الشعاع قرار داد. بموجب این خبر، گویا امریکا پیش از فرار رسیدن سالگرد ترور قاسم سلیمانی، برای مقامات ایران پیام فرستاده و به آنها هشداد داده که داعش در صدد یک اقدام تروریستی در این روز سالگرد قاسم سلیمانی است.

پس از انتشار این ادعا، سیل تفسیرها، درداخل و خارج از کشور آغاز شد تا حدی که در مصاحبه مطبوعاتی سخنگوی کاخ سفید نیز از وی دراین باره سئوال شد اما او نه تائید کرد و نه تکذیب، بلکه سکوت کرد.

تفسیرهای منتشر شده در رسانه های فارسی زبان خارج از کشور بر این نکته تاکید دارد که شرکت نکردن مقامات عالی نظامی و غیر نظامی جمهوری اسلامی در مراسم سالگرد ترور قاسم سلیمانی مهر تائیدی است بر صحت ادعای وال استریت ژورنال و پیام محرمانه امریکا به مقامات ایران.

شمار قربانیان دو انفجار کرمان، تاکنون بصورت رسمی ۹۴ تن اعلام شده که عمدتا زن و کودک بودند و برخلاف ادعاهای اولیه حکومتی، این اقدام تروریستی ناشی از عمل انتحاری نبوده، بلکه دو اتومبیل بمب گذاری شده در فاصله ۷۰۰ متر از هم منفجر شده و فاجعه را به بار آوردند.

متعاقب این فاجعه، ایران با موشک دو پایگاه تروریست های داعشی و همپالکی های آن در پاکستان و اربیل عراق را زد و یک موشک هم به اردوگاه تروریست ها در دمشق پرتاب کرد. در حمله موشکی به اربیل کردستان عراق، خانه ای مستحکم و بتنی هدف قرار گرفت که ظاهرا پایگاه جاسوسی اسرائیل بوده و یکی از کشته شدگان این اقدام موشکی رئیس این پایگاه بوده است. ایران این فرد را طراح عملیات تروریستی کرمان اعلام کرده است.

یک روز و نیم پس از انتشار ادعای وال استریت ژورنال، رسانه های داخل کشور از قول مقامات امنیتی که نامشان اعلام نشده نوشتند که مقامات امریکا اگر چنین اطلاعاتی را دراختیار داشتند، چرا آن را به دولت پاکستان خبر ندادند؟

البته ادعای مقامات امنیتی ایران، بسیار سست است و باید دید در روزهای آینده، مقامات رسمی جمهوری اسلامی چگونه و با چه مستنداتی دریافت و یا عدم دریافت این پیام امریکا را تائید و یا تکذیب خواهند کرد و یا امریکا، در صدد تائید مستند آن بر می آید یا خیر؟ فعلا مهم ترین سئوالی که مطرح است، اینست که چرا و به چه دلیل در سالروز ترور قاسم سلیمانی هیچ مقام رسمی- چه نظامی و چه غیر نظامی- در محل نبوده و تنها، یک روز پس از سالگرد و حادثه انفجاری ابراهیم رئیسی به کرمان سفر کرده و برای خواندن فاتحه رفت بالای سنگ قبر قاسم سلیمانی؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۷ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: