ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۸ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اگر جنگ اوکراین ادامه یابد

روسیه به مرزهای لهستان می رسد

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

اسکات ریتر، تفنگدار دریایی سابق آمریکایی روز ۲۶ ژانویه در مصاحبه با Judging Freedom گفت:

روسیه اجازه نخواهد داد اوکراین تهدیدی برای این کشور باشد و اگر اوکراین همچنان بخواهد پیوند خود را با ناتو حفظ کند، اوکراین از بین خواهد رفت. مسکو آمادگی این را دارد که مشکل اوکراین از طریق مسالمت آمیز حل شود، اما اگر کیف و پشتیبانان آن به خاطر اهداف خود بر امتناع از مذاکرات پافشاری کنند، روسیه تا مرز لهستان پیش خواهد رفت.

خبرنگار- امروز گزارش هایی منتشر شده  که من هنوز نتوانسته ام تائید آنها را بدست آورم، اما از چندین منبع این خبر را شنید ام که "ریشی سوناک"، نخست وزیر بریتانیا گفته که سربازان انگلیسی آماده هستند تا دوشا دوش سربازان اوکراینی در آن کشور بجنگند. اول اینکه آیا منبعی برای تایید یا رد این موضوع دارید؟ و ثانیاً اگر واقعاً این گفته سوناک باشد آیا وی عاقل است؟

- اسکات ریتر: او دیوانه است. تعداد ارتش بریتانیا در حال حاضر ۷۶ هزار نفر است و در چند سال آینده به ۵۶ هزار نفر کاهش خواهد یافت. ارتش بریتانیا دیگر نمی تواند حتی یک تیپ زرهی را جمع کند. آنها چیزی ندارند. انگلستان با چه امکاناتی می خواهد در کنار اوکراینی ها با روسیه بجنگد؟ این حرف فقط احمقانه است.

بریتانیا به تازگی معاهده امنیتی متقابل با اوکراین امضاء کرده، اما جنبه کلیدی این پیمان اینست که تنها پس از پایان خصومت های فعلی لازم الاجرا می شود. بنابراین فکر میکنم منظور سوناک این بوده که وقتی این معاهده لازم الاجرا شود، انگلیسیها در کنار اوکراینی ها خواهند جنگید. اما این موضوع هرگز اجرایی نخواهد شد، زیرا آن زمان دیگر اوکراینی وجود نخواهد داشت.

باید به شما بگویم که پس از صحبت با سیاستمداران بلند پایه، یک موضوع را فهمیدم. این که دولت اوکراین محکوم به فنا است. روس ها آن را نابود خواهند کرد. مهم نیست که امروز اوکراین را چه می نامیم، اما دیگر کشوری به این شکل وجود نخواهد داشت. بنابراین، هر توافقی که در حال حاضر وجود داشته باشد، حتی ارزش کاغذی که روی آن نوشته شده است را هم ندارد. در نهایت هر کس از طرف اوکراین آن را امضاء کند در آینده نه در قدرت خواهد بود و نه دولتی که او نمایندگی آن را برعهده داشته باشد وجود خواهد داشت. همه چیز را روس ها دیکته خواهند کرد.

خبرنگار: آیا روس ها قصد دارند کیف و کل غرب اوکراین را تصرف کنند؟ یا به مناطق روس زبان و از نظر فرهنگی روسی در شرق که تقریباً همه آنها اکنون تحت حفاظت قرار گرفته‌ا ند، بسنده میکنند؟

اسکات ریتر: روسیه اجازه نخواهد داد اوکراین به صورتی بماند که در درازمدت تهدیدی برای روسیه باشد. بنابراین، اگر اوکراین روابط خود را با ناتو و غرب بخواهد حفظ کند، امکان ماندگاری را نخواهد داشت.

روسهایی که من با آنها صحبت کردم روشن کردند که اودسا، نیکولایف، دنپروپتروفسک و خارکف، چهار سرزمینی است که در کنار چهار منطقه دیگری که قبلاً به روسیه ملحق شده اند، به تصرف روسیه در خواهد آمد.

روسیه هرگز اجازه نخواهد داد که جمعیت روس زبان یا افرادی که خود را روس و نه اوکراینی می دانند تحت حاکمیت اوکراین زندگی کنند.

روسیه اجازه نخواهد داد یک دولت اوکراینی با ایدئولوژی نازیستی "باندرا" و ارتش فاشیستی "آزوف" بر اوکراین حکومت کند.

روسیه حتی اجازه نخواهد نازی های "باندرا" در غرب اوکراین حکومت کنند و مجسمه "استپان باندرا" قهرمان نازی های اوکراین در جنگ دوم را در خیابانها نصب کنند.

https://russian.rt.com/inotv/2024-01-26/Skott-Ritter-esli-Ukraina-prodolzhit


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: