ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۸ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

هشتادمین سال

شکست محاصره لنینگراد

 
 
 

 

 

هشتاد سال از شکستن محاصره لنینگراد روسیه در جریان جنگ دوم جهانی توسط ارتش آلمان هیتلری گذشت. روز گذشته به همین مناسبت مراسم باشکوهی به یاد قهرمانان و قربانیان این محاصره برگزار شد و پوتین دسته گل سرخی را به پای بنای یاد بود این محاصره و شکسته شدن آن نهاد.

همزمان با این روز، پوتین و لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در مراسم افتتاح یادبود قربانیان نسل کشی نازی ها در روسیه در طول جنگ دوم جهانی شرکت کردند

در جریان این مراسم پوتین طی سخنانی گفت:

روسیه برای ریشه کن کردن نازیسم از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد. هیچ چیز نمی تواند مانع خواست میلیون ها نفر - نه تنها در کشور ما، بلکه در سراسر کره زمین - برای آزادی واقعی، عدالت، صلح و امنیت شود. یاد همه قربانیان را گرامی میداریم. افتخار بر سربازان اتحاد شوروی که نازیسم را درهم شکستند.  محاصره لنینگراد و جنایاتی که ارتش آلمان در این شهر مرتکب شد بی سابقه بود. تراژدی محاصره لنینگراد و فجایعی که در اردوگاه های کار اجباری نازی ها روی داد، چهره هیولایی نازیسم را برای ما عیان کرد.

تحقیقات در مورد تمام جنایاتی که نازی ها در طول جنگ جهانی دوم علیه شهروندان اتحاد جماهیر شوروی مرتکب شدند را کامل خواهیم کرد. نازی های آلمان و متحدانش تنها علیه میهن ما دست به جنایت و کشتار نزدند بلکه هدفشان تصاحب منابع و ثروت اتحاد جماهیر شوروی بود و امروز رژیم حاکم بر کیف همین جنایات را علیه روس ها مرتکب می شود و در غرب روسوفوبیا بعنوان سیاست رسمی تبلیغ می شود.

----------------------------------------------

ترجمه نوشته روی سنگ یادبود قهرمانان شکست آلمان نازی در محاصره لنینگراد که پوتین در پای آن دسته ای گل سرخ را بر زمین می گذارد:

«شما زندگان بدانید که ما تا لحظه مرگ زیر آسمان تیره ایستادیم. ما نمی خواستیم زمین را ترک کنیم اما تا لحظه برخاک افتادن ایستادیم، تا شما زنده بمانید!»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: