ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

جنایات آلمان نازی

در طول محاصره لنینگراد

ریا نووستی- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 
 
 

 

وزارت خارجه آلمان در وبسایت خود اعلام کرد که آلمان تمام مسئولیت جنایات نیروهای نظامی آلمان در جریان محاصره لنینگراد در جنگ دوم جهانی  را می پذیرد.

در ماه سپتامبر سال گذشته، شرکت کنندگان در جنگ و ساکنان لنینگراد در دوران محاصره از سوی ارتش هیتلری، به دولت آلمان مراجعه کردند و خواستار پرداخت خسارت های بشردوستانه به آنهائی شدند که از آن محاصره جان سالم بدر بردند. آنها تاکید کردند که مقامات آلمانی سال های طولانی است که کمک های بشردوستانه را تنها به بازماندگان یهودی محاصره لنینگراد می پردازند که این اقدام آنها یک تبعیض مذهبی و قومی است. ضمنا برخلاف ادعای دولت آلمان مدرن سازی بیمارستان سن پترزبورگ به عنوان بخشی از یک یک اقدام "بشر دوستانه" هرگز اجرا نشده است.

محاصره لنینگراد در ۸ سپتامبر ۱۹۴۱ آغاز شد و ۹۰۰ روز بطول انجامید. در این دوران طولانی  تنها مسیری که از طریق آن امکان رساندن غذا به مردم محاصره شده وجود داشت دریاچه یخ لادوگا بود. ارتش سرخ اتحاد شوروی سرانجام توانست بر ارتش هیتلری که لینگردا را در محاصره داشت غلبه کند و  محاصره در ۱۸ ژانویه ۱۹۴۳ بصورت محدود شکسته شد. ساکنان لنینگراد باید یک سال دیگر صبر می کردند تا در ۲۷ ژانویه ۱۹۴۴ این محاصره بطور کامل خاتمه یابد.

در اکتبر سال ۲۰۲۲، دادگاه شهر سن پترزبورگ اقدامات نازی ها در زمان محاصره لنینگراد را به عنوان جنایت جنگی و نسل کشی مردم شوروی به رسمیت شناخت. شمار قربانیان این محاصره حداقل 1,093,842 نفر بود و خساراتی که ارتش آلمان و متحدان المان نازی بر لینگراد وارد کردند ۳.۳۵ تریلیون روبل (مطابق قیمت ارز کنونی) برآورد شده است.

https://ria.ru/20240127/frg-1923839715.html?in=t


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: