ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آیا محور مصر- ایران- روسیه تشکیل می شود

شتاب مصر برای

نزدیکی به ایران و روسیه

 
 
 

 

 

مصر، نگران آینده جنگ غزه و اقدامات جنون آمیز صهیونیست های حاکم بر اسرائیل، بسرعت مناسبات نظامی و حتی اتمی خود را با روسیه گسترش داده و پل های ارتباطی خود با ایران را نیز برقرار کرده است. نمایش قدرت یمن در دریای سرخ و همراهی نکردن عربستان با محور امریکا و انگلستان برای حمله نظامی به یمن، مصر را تشویق به ورود مستقیم به شطرنج منطقه دریای سرخ و خلیج فارس کرده است. تقاضای مصر برای پیوستن به سازمان بریکس نیز گام بزرگی است که مصر در جهت پیوستن به جبهه شرق می خواهد بردارد.

ژنرال عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر، علیرغم همه فشارها و وعدهای اسرائیل گذرگاه مرزی رفح را تاکنون باز نکرده و تن به قبول نقشه اسرائیل برای کوچ دادن مردم غزه به صحرای سینا نداده و اسرائیل را نیز تهدید کرده که در صورت تلاش برای کنترل نظامی مرز رفح، واکنش نظامی نشان خواهد داد.

السیسی در جمع افسران نظامی و مقامات دولتی گفت: بازرسی‌های طولانی اسرائیل عملا مانع رسیدن دو سوم کمک های انسانی به مردم غزه شده و قطار کامیون های حامل این کمک ها پشت مرز مانده اند.

اسرائیل دلیل بازرسی‌ها را اطمینان یافتن از منتقل نشدن سلاح یا کالاهای ممنوعه به غزه اعلام کرده اما این یک بهانه است برای تحت فشار قرار دادن مردم غزه.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: