ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یخ شکن های اتمی

به ناوگان یخ شکن روسیه می پیوندند

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

تلویزیونی N-TV آلمان، گزارش داد که روسیه، برنامه های بزرگی برای قطب شمال دارد. گواه این امر آغاز ساخت یک یخ شکن اتمی جدید با نام " لنینگراد" است. سال آینده نیز قرار است کشتی دیگری به نام "استالینگراد" ساخته شود.

روسیه بزرگترین ناوگان یخ شکن جهان را دارد و قرار است این ناوگان با کشتی های دیگر تکمیل شود. کرملین به این ترتیب برای دفاع از منابع ذخیره شده در قطب شمال و همچنین مسیر دریای شمال خود را آماده می کند.

راشا تودی در تفسیر این خبر تلویزیون آلمان می نویسد:

رئیس جمهور روسیه شخصا در مراسم آغاز ساخت یخ شکن "لنینگراد" در سن پترزبورگ شرکت کرد. این هشتمین کشتی یخ شکن اتمی ناوگان روسیه خواهد بود که شامل ۳۴ کشتی با سوخت دیزل  است.

کشتی "استالینگراد" نیز در سال آینده آماده به آب انداختن خواهد شد. قرار است این ناوگان با کشتی های دیگر تکمیل شود. همه این کشتی ها عبور و مرور از مسیر دریای شمالی را تحت حفاظت خواهند گرفت. مسیری که از کیپ ژلانیا (جزیره نوایا زملیا) در دریای کارا شروع شده و تا کیپ دژنف (تنگه برینگ) امتداد دارد.

آلکسی لیخاچف، مدیر کل کنسرن دولتی روس اتم، سال گذشته رکورد حمل و نقل کالا در این مسیر را ۳۶ میلیون تن اعلام کرد. به گفته وی، زیرساخت های بندری برای حجم  بزرگتری تا حد ۴۰ میلیون تن در سال طراحی شده است.

InoTV:
https://russian.rt.com/inotv/2024-01-28/N-TV-Leningrad-i-Stalingrad-


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۹ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: