ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

کشورهای اروپائی تبدیل به

اسب درشکه جنگی امریکا شده اند

راشا تودی- ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

لارس برن، تحلیلگر سیاسی اهل سوئد، روز ۲۹ ژانویه در مصاحبه با تلویزیون پرتال SwebbTV گفت، ایالات متحده آمریکا و سازمان  ناتو در حال تدارک جنگ گسترده ای هستند تا کشور به کشور را تحت انقیاد خود درآورند. هدف از درگیری های مسلحانه ای که در سراسر جهان رخ می دهد، به دست آوردن کنترل بر منابع طبیعی است. در این راستا قدرت نظامی عظیم ایالات متحده و ناتو به عنوان ابزار جهانی گرایان عمل می کند.

کاملاً بیهوده است که بگوییم ارتش آمریکا ظاهراً ازمنافع ملی ایالات متحده که در بین اقیانوس آرام و اطلس قرار دارد محافظت می کند. در حالیکه  موضوع اساسی حفاظت از منافع گروهی خاص است و ارتش ایالات متحده برای منافع نخبگان اقتصادی غرب طراحی و تجهیز شده است.

 ارتش ایالات متحده ۹۰۰۰ پایگاه در ۱۷۰ کشور جهان دارد و برای محافظت از ایالات متحده نیازی به چنین پایگاه هایی نیست. هدف اصلی این است که از این ارتش عظیم برای تسلط بر همه کشورهای جهان، همه سر زمین ها و همه منابع طبیعی استفاده کنند.

 طی سالهای اخیر از دست دادن "کنترل" بر روسیه منجر به اقدامات تهاجمی واشنگتن شد. روسیه باید به هر قیمتی در کنترل سیستم گنجانده شود و این مهمترین هدف الیگارشی حاکم بر آمریکا است. از این گذشته، روسیه تقریباً یک سوم منابع استراتژیک جهان را در اختیار دارد. اعتقاد بر این است که روسیه دارای ذخایر نفتی بیشتر از خاورمیانه است.

 اکنون در روسیه یک رژیم ملی گرا حاکم شده است که غرب میخواهد به هر قیمتی آن را تحت سلطه خود درآورد. از همین روی سوئد را مجبور کردند به ناتو بپیوندد تا تبدیل به بخشی از ماشین جنگ جهانی شود.

 غرب تا زمانی که روسیه را به چنگ نیاورد، دست از جنگ افروزی بر نخواهد داشت. به همین دلیل جنگ افروزی علیه روس ها آغاز گردید. درگیری اوکراین، یک جنگ نیابتی است که در آن الیگارشی مردم اوکراین را به جنگ علیه روسها واداشته اند و این جنگ اکنون در شرف شکست است. در شرایط فعلی غرب در حالت نا امیدی است و این خطر وجود دارد که در نهایت وضعیت از کنترل خارج شود.

علاوه بر این، تمام ادعا های غرب مبنی بر اینکه روسیه میخواهد اروپا را اشغال کند کاملاً پوچ و مزخرف است، زیرا اروپا هیچ منبع استراتژیک مهمی که مسکو به آن نیاز داشته باشد، ندارد. روسیه فقط به امنیت مرزهای خود علاقه دارد و برای حراست از آنها می کوشد.

 

https://russian.rt.com/inotv/2024-01-29/SwebbTV-podchinenie-Rossii-lyuboj-cenoj


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: