ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش فساد به رهبر

مصاحبه جنجالی سعید محمد

علیه قالیباف در صدا و سیما

 
 
 

 

 

قالیباف و سعید محمد، بار دیگر رویاروی یکدیگر قرارگرفته اند. قالیباف اکنون رئیس مجلس است و سعید محمد که سابقه ریاست نهاد سازندگی "خاتم انبیاء" را داشته، در مدت کمی در کابینه ابراهیم رئیسی مسئولیت مناطق آزاد را داشته است. سعید محمد نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بود که زیر فشارها کنار رفت و قرار بود در کابینه رئیسی وزیر راه شود که ظاهرا قالیباف پا را در یک کفش کرده و اجازه نداده است.

حالا بار دیگر این هر دو، برابر هم قرار گرفته اند. چرا اکنون؟ برای آنکه اولا انتخابات مجلس در پیش است و دوم این که قالیباف می خواهد رئیس مجلس باقی بماند اما جبهه پایداری برای ریاست بر مجلس دندان تیز کرده و مرتب گلیم را از زیر پای قالیباف می کشد. سعید محمد که خود سردار سپاه بوده، این کشاکش را ناظر است و به همین دلیل علیه قالیباف وارد میدان شده است. او در مصاحبه با یکی از شبکه های سیمای جمهوری اسلامی که جبهه پایداری بر آن تسلط دارد، اشاره به نقش قالیباف در جلوگیری از ورود او به کابینه رئیسی کرده و قالیباف نیز در یک سخنرانی ایستاده (خودش البته گفت نشسته) این سخنان را ادعای بی اساس اعلام کرده و گفته است که در باره هیچیک از وزرای دولت مشورت به رئیسی نداده است.

اما، در حاشیه این کشاکش، اطلاعات جالبی منتشر شده که آن را برایتان باز نویسی می کنیم:

«سعید محمد مهندس است و در کار خودش وارد و پاک دست، اما سیاست را بلد نیست.

چند سال پیش رهبری از او خواست تا در باره پرونده های فساد نزدیکان و برخی افراد سپاه تحقیق و نتیجه را به او گزارش دهد . سعید محمد این تحقیق را انجام داد و گزارش مفصلی را دراختیار آقای خامنه ای گذاشت. در این گزارش نام قالیباف و حجت الاسلام سعیدی نماینده ی ولی فقیه در سپاه پاسداران ذکر شده بود.‌ کینه قالیباف نسبت به سعید محمد از اینجا ریشه گرفته است.‌


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: