ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تازه ترین اظهار نظر "بورل"
از جنگ اوکراین
آبی برای اروپا گرم نشد!

 
 
 
 
 

 

"بورل" همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ماههای اول جنگ اوکراین با قاطعیت از پیروزی بر روسیه در اوکراین سخن می گفت و خواهان کمک های بیشتر اروپائی ها به دولت اوکراین بود، از تابستان گذشته و شکست ضد حمله اوکراین، عقب نشینی ها را آغاز کرده است. ابراز نا امیدی های پیاپی نسبت به پیروزی اوکراین نشانه این عقب نشینی است. البته او فضای حاکم بر اتحادیه اروپا را بازتاب می دهد. او در تازه ترین اظهار نظرش گفته است:

با وجود به‌کارگرفتن همهٔ توانمان برای کمک به اوکراین ناموفق بوده ایم و تحریم‌های روسیه هم شکست خورده است، مگر کشورهای آسیای مرکزی برای تحریم  ها علیه روسیه به اروپا بپیوندند. جنگ ادامه دارد و نوری در انتهای این تونل دیده نمی شود.

این گفته های "بورل"  درحالی است که براساس آخرین گزارش بانک مرکزی اروپا بازسازی و  توسعه کشورهای آسیای مرکزی در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۳ موجب  رشد اقتصادی قابل توجهی در این کشورها شده است. کشورهائی که رابطه اقتصادی خود با روسیه را گسترش داده اند. جمهوری هائی که پس از اتحاد شوروی مستقل شده اند اما در چارچوب کشورهای متحد مشترک المنافع با روسیه اتحاد اقتصادی دارند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: