ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۱ بهمن

بی خبری از اوضاع جهان

خوش خیالی حمله به ایران 
 
 
 

 

مائو رهبر انقلاب چین، زمانی که خواست هیزم تازه ای زیر دیگ انقلاب چین بگذارد، ابتدا جهش بزرگ را بعنوان توسعه اقتصادی اعلام کرد و سپس دست به یک انقلاب فرهنگی برای تزریق کادرهای تازه نفس به داخل حزب زد. در جریان هر دو طرح گفته می شود میلیون ها نفر قربانی شدند. تئوری او برای جهش بزرگ، محاصره شهرها از طریق روستاها بود و حالا وقتی کشاورزان در اروپا به حرکت در آمده و شهرها را محاصره کرده اند، آن تئوری انقلابی مائو در اروپا تحقق می یابد.

این سه صحنه از اعتراض های کشاورزان آلمان، فرانسه و اسپانیاست که در هر سه کشور کشاورزان با کود گاو و زباله جاده های منتهی به شهرهای بزرگ را می بندند. البته اعتصاب در جهات دیگری هم آغاز شده، از جمله پزشکان کلینک های آلمان. ادامه جنگ اوکراین، گرانی ها در اروپائی که هرچه داشت در سبد دولت و ارتش اوکراین و ناتو گذاشت، میرود تا اروپا را متلاشی کند. البته امریکا بر این تصور است که این متلاشی شدن و سقوط اقتصادی اروپا و بویژه وحشت سرمایه داران از نا امنی در اروپا به سود امریکاست زیرا آنها راهی امریکا شده و اقتصاد امریکا رونق می گیرد. غافل از اینکه در خود امریکا تمام زمینه های یک جنگ ایالتی مشاهده می شود. جنگی که کلید آن را فعلا تگزاس زده و ایالت های دیگر امریکا که در آن جمهوریخواهان بر سر کارند نیز از قیام تگزاس برای در دست گرفتن کنترل مرزهای مشترک با مکزیک استقبال کرده و ضمن اعلام پشتیبانی کار ثبت نام داوطلب برای اعزام به تگزاس برای کنترل مرز با مکزیک را شروع کرده اند.

ترامپ زیرکانه از  این وضع حمایت می کند و شواهد نشان میدهد که اگر او از صندوق های رای بیرون نیآید، به تگزاس رفته و امریکا را به دو نیم تقسیم می کند. آنچه او در پایان انتخابات ریاست جمهوری و اعلام پیروزی بایدن، با طرح حمله به کنگره امریکا کرد، حالا با دست بازتری ایالت متحده را تبدیل به ایالت نامتحد خواهد کرد. بنابراین، آن خواب خوش کوچ سرمایه ها از اروپا به طرف امریکا، تحقق یافتنی نیست و این ماهی اقتصادی را چین خواهد گرفت، همچنان ماهی نظامی را روسیه در اوکراین خواهد گرفت.

اوضاع اروپا و امریکا اینگونه است و آن براندازان خوش خیالی که در سه روز گذشته، بار دیگر خوشحال شده اند که امریکا بعنوان تلافی کشته شدن ۳ سربازش در پایگاه مخفی میان اردن و سوریه می خواهد به ایران حمله نظامی کند، در خواب و خیال اند. چنان در خواب و خیال که از عقب نشینی های سیاسی اروپا و نظامی اسرائیل و مذاکرات سازش با حماس در روزهای اخیر هم غافلند. حماس و اسرائیل هر دو اعلام کرده اند که به موفقیت هائی برای آتش بس طولانی رسیده اند و وزیر خارجه انگلستان نیز روز گذشته از قبول یک دولت فلسطینی سخن گفت. راه حلی که روسیه و چین و تاحدودی ایران از آن حمایت کرده اند. این عقب نشینی ها بیش از این خواهد شد و بعید است که صهیونیست های اسرائیلی را اجازه دست زدن به یک ماجراجوئی جدید علیه لبنان بدهند.

امریکا در ۹۰۰ نقطه جهان پایگاه نظامی- نیابتی دارد و آنوقت بند کرده اند به سلاح رساندن ایران به سازمان های شبه نظامی در عراق و یمن، لبنان و فلسطین و یا فروختن موشک و پهپاد به روسیه.

درد ایران ناتوانی حکومت در داخل کشور برای دست زدن به یک تحول اقتصادی و اجتماعی و سیاسی است، نه حمایت از چند سازمان شبه نظامی که اتفاقا این حمایت، تاکنون ضامن حفظ تمامیت ارضی ایران بوده است. چنان که گسترش مناسبات نظامی و اقتصادی با روسیه و چین.

حتما این ضرب المثل عامیانه را شنیده اید که می گوید: "بند شلوارت را نگه دار، نمی خواد زلف همسایه را فر بزنی!"


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: