ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پیش از رسیدن روسیه به مرز لهستان

طرح ناتو برای

تقسیم  اوکراین به دو منطقه

 
 
 

 

 

اهداف مانور ناتو درمرزهای اوکراین با شرکت ۹۰ هزار نیرو، بتدریج آشکار می شود. این مانور تمرینی است برای اشغال بخش های غربی و شمالی اوکراین و تقسیم این کشور به دو نیمه غربی و شمالی و شرقی و جنوبی. ناتو می خواهد در بخش غربی و شمالی مستقر شده و آن منطقه را پرواز ممنوع اعلام کند. احتمالا متعاقب این اشغال می خواهند با روسیه وارد مذاکرات صلح شوند. اگر این سناریو عملی شود، ناتو در نیمی از اوکراین مستقر می شود و نیمه دیگر را برای روسیه می گذارد. طرحی که بسیار بعید به نظر می رسد روسیه آن را بپذیرد مگر آن که قسمت دوم اوکراین غیر نظامی اعلام شده و ناتو در آن مستقر نشود و یک دولت غیر نظامی در آنجا بر سر کار بیاید.

طرح ورود ناتو به غرب اوکراین نشان میدهد که امریکا و متحدانش باخت در اوکراین را پذیرفته و از بیم افتادن تمام اوکراین بدست روسیه می خواهند شتابزده حداقل یک بخشی را در دست خود نگهدارند.

روزگذشته خبرگزاری اسپوتنیک نوشت:

 بریتانیا طرح اشغال بخشی از اوکراین و سپس اعلام منطقه پرواز ممنوع را به اطلاع ناتو رسانده است. ورود ناتو به اوکراین از طریق مرزهای لهستان و رومانی صورت خواهد گرفت و تا امتداد ساحل راست رودخانه دنیپر را در بر میگیرد. از آنجا  که منطقه خودمختار "ترانس نیستریا" در رومانی با توجه به رابطه ای که با روسیه دارد، ممکن است مانع ورود ارتش رومانی به اوکراین شود، انگلستان به رومانی توصیه کرده که ابتدا به ترانس نیستریا حمله کرده و این منطقه را اشغال کند.

از سوی دیگر رئیس جمهور لهستان تلویحا واگذاری بخش شرقی و جنوبی اوکراین به روسیه را بدین شکل دیروز اعلام کرد که آن کشور معتقد است کریمه از نظر تاریخی متعلق به روسیه است و باز پس گیری آن توسط اوکراین امکان پذیر نیست.

این اخبار درحالی انتشار یافته که در لهستان مقامات حکومتی گفته اند منطقه "بوکووینا" در اوکراین کنونی متعلق به آن کشور است و مجارستان نیز مدعی مالکیت ""ترانسکارپاتیا" در اوکراین است و در صورت اعلام شکست ارتش اوکراین، ارتش های این دو کشور دو منطقه مذکور را تصرف خواهند کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۴ فوریه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: