ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

چین زبان دیپلماتیک را کنار گذاشت

پیام اتحاد چین و روسیه

از زبان وزرای دفاع دو کشور

 
 
 

 

 

ارتش ناتو خود را آماده ورود مستقیم به اوکراین می کند تا بخشی از آن کشور را اشغال کرده و در آن مستقر شود. امریکا، انگلستان و ژاپن تبدل به محور اصلی جنگی شده اند که می رود تا به جنگ سوم جهانی منجر شود و فرانسه نیز لنگان لنگان در پی آنها حرکت می کند. در این میان کشورهای اروپای شرقی چرخ پنجم این درشکه شده و قرار است مردم آنها پیاده نظام این جنگ شوند.

این آن صحنه هولناکی است که در افق دیده می شود، هرچند هنوز برای بسیاری باور آن سخت است و شواهد را یا نمی بینند و یا باور ندارند. درحالیکه کافی است به دوراندیشی های چین و روسیه، کره شمالی و تاحدودی ایران چشم بیاندازیم. چین و روسیه حتی لحظه ای از تولید سلاح و دست یابی به تکنولوژی های فضائی و نظامی غافل نیستند. زیر دریائی ها بی جهت ساخته نمی شوند و مانند زیر دریائی انگلستان سر از لای برف های اقیانوس منجمد شمالی در نمی آورند. روسیه و چین هم بی جهت زیر دریائی های اتمی را یکی پس از دیگری تولید نمی کنند. صف آرائی ها بی وقفه جریان دارد و همه میدانند که آینده ای تیره و تار در پیش است. مسئله تنها سرنوشت اوکراین نیست، بلکه سرنوشت جهان تک قطبی است و امریکا به این آسانی حاضر به قبول جهان چند قطبی نیست و آماده بزرگترین ماجراجوئی های جهانی می شود. اتحادها در هر دو جبهه، دیگر قابل پنهان کردن نیست، چرا که وارد عرصه عمل شده است. چه در غرب و چه در شرق.

انتشار فیلم پیام اتحاد دو وزیر دفاع روسیه و چین، برخاسته از همین واقعیاتی است که دربالا به آن اشاره شد. اگر تاکنون روسیه و کره شمالی با صراحت بیان نظر می کردند، حالا چین نیز زبان دیپلماتیک را کنار گذاشته و نگران از آینده جهان و خطراتی که از ناحیه تایوان زمینه سازی شده، از دهان وزیر دفاع خود سخن می گوید.

دونگ جون، وزیر دفاع چین خطاب به وزیر دفاع روسیه:

«چین علیرغم فشار مستمر ایالات متحده و اروپا، به طور کامل از روسیه در مسئله "اوکراین" حمایت خواهد کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۵ فوریه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: