سرمقاله ۹۱۷

درک رهبر و مشاوران وی

ازاقتصاد،۱۵۰سال عقب است!

 

السالوادور و آرژانتین

عکس برگردان زلنسکی

در دو کشور امریکای لاتین

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۷ فوریه  ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۷-۱۸ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۷-۱۸ بهمن

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۷-۱۸ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۷-۱۸ بهمن

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۷-۱۸ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


۱۷-۱۸ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی


"رادیو پیک"

چهارشنبه۱۸بهمن به روز شد

رادیو پیک را روی یوتیوب عضو شوید و برای ما نظرات خود را  بصورت پیام بنویسید. شما از این طریق موقعیت ما را در یوتیوب تقویت می کنید.


عنوان اول پیک نت ۱۸ بهمن

نتانیاهو می خواست

ناپلئون خاورمیانه شود!

حتی اگر بمباران غزه و نسل کشی که اسرائیل در آن راه انداخت، طرحی هماهنگ با امریکا بوده باشد، اکنون این طرح قابل ادامه نیست و برای پائین کشیدن فیتیله آن باید راه حلی پیدا کنند. آن ها که شتر را بالای کوه برده اند خودشان هم باید پائین بیآورند.

نه حماس در غزه شکست خورد، نه اسرائیل توانست بر غزه مسلط شود و نه امریکا و انگلیس توانستند توان موشکی یمن را منهدم کنند. یمن چنان بیخ گلوی اقتصاد امریکا و متحدانش و همچنین اسرائیل را گرفته که همه با هم دست و پا می زنند و نمی توانند رها شوند. روز گذشته، علیرغم بمباران های روزهای اخیر و حتی همان دیروز، یمن دو کشی متعلق به امریکا و انگلستان را در دریای سرخ با موشک هدف گرفت.

سخنگوی ارتش یمن نیز در یک گزارش خبری اعلام کرد:

«دو عملیات نظامی در دریای سرخ انجام دادیم که اولی یک ناو آمریکایی (استار ناسیا) و دیگری یک ناو انگلیسی (مورنینگ تاید) با موشک‌های دریایی مورد هدف قرار گرفتند.»

برویم به اسرائیل.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گمانه زنی نسبت به سرنوشت نتانیاهو را منتشر کرد. بموجب این گمانه زنی اختلافات احزابی که مشترکا دولت نتانیاهو را تشکییل داده اند چنان رو به گسترش است که احتمالا بزودی چند تن از کابینه خارج شده و دولت سقوط خواهد کرد.

همین روزنامه نوشت که اسرائیل در جریان حمله به غزه دچار توهم پیروزی بود. اکنون همگان دنبال ساده ترین راه حل هستند و این راه حل ساده متلاشی شدن ائتلاف نتانیاهو با ۶۴ کرسی در کنست است که تنها با جدا شدن ۵ عضو این ائتلاف، کابینه سقوط می کند.

همزمان با این اوضاع آشفته در تل آویو، نتانیاهو که می خواست ناپلئون خاورمیانه شود، روز گذشته در نهایت استیصال صلح با حماس را پذیرفت اما گفت: "نمی توان با حماس به هر قیمتی صلح کرد"

حماس نیز اعلام کرد که شرایط مذاکرات و صلح را ما تعیین می کنیم!


دولت و بانکها، مشترکا

نیم میلیون تومان گوش مردم را بریدند


نبرد تانکها در اوکراین

رژه تراکتورها در شهرهای اروپا


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۱۸ بهمن به روز شد

 

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

 

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه ۱۸ بهمن) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

- زمین زیر پای اروپا و امریکا می لرزد

- هیچ پرنده ای با یک بال نمی تواند پرواز کند!

- افسانه معبد "پیرسبز" یزد

- اتحادها و جبهه ها در برابر هم

- چند خبر کوتاه داخلی و خارجی و تفسیر آنها

- روسیه تا مرزهای لهستان پیش خواهد رفت

- چه اصلاحاتی قراراست در بانک مرکزی انجام شود؟

- نام های مستعار "صادق هدایت" در پای مقالاتش!

- ترانه ای که روح آن را "فرهاد" در شنونده دمید!

- مهاجرت را چه کسی خواهد نوشت و خواهد خواند؟

- اقتصاد اسلامی در جمهوری اسلامی

- سهم غربگرایان در سیاست مهندسی انتخابات مجلس

-"من و تو" چرا آمد و چرا رفت؟

- صدای دلنوازی که از نوازش ناخن انگشت سبابه بر سیم های سه تاز بر می خیزد


راه توده ۹۱۷ منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره ۹۱۷ (۱۸ بهمن ۱۴۰۲)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرار گرفت. گزارش ویژه این شماره اختصاص به ماجرای ترور ناتمام شاه در دانشگاه تهران دارد. سرمقاله این شماره نیز نقدی است بر سخنرانی اخیر رهبر جمهوری اسلامی درباره اقتصاد و حمایت از بخش خصوصی. در همین شماره مطالب دیگری نیز می خوانید با عناوین زیر:

خود بزرگ بینی به شاه فرصت نگاه به واقعیات را نداد، اتحاد ناگزیر ایران- چین و روسیه مانع جنگ سوم جهانی خواهد شد، نگاهی بین المللی به قدرت و توان نظامی ایران، خاطرات ناپلئون از ناکامی آرزوهایش برای مصر، آلمان در سراشیب منحله اعلام کردن احزاب مخالف، میوه تلخ عضویت فنلاند در ناتو در دامن مردم، اروپا زیر بار اعتراض مردم و کمک به اوکراین، سال ۲۰۲۴ سال رهبری امریکا بر جهان نخواهد بود، رئیس جمهوری که به زبان فارسی به مردم تاجیکستان دروغ می گوید، برنامه انقلابی چین برای جنگلکاری، کشاورزان با تراکتور پارلمان اروپا را محاصره کردند و بالاخره تجدید انتشار مصاحبه زنده یاد کیانوری با مجله جوان امروز با عنوان "هر کسی با تعریف خودش در انقلاب 57 شرکت کرد" 

تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh


سفر به یک کشور عضو ناتو

برای کدام اهداف، پوتین

هفته آینده عازم ترکیه میشود؟


آینده امریکا بی حادثه نیست

شاید این مرز بندی

تبدیل به تقسیم امریکا شود!


عنوان اول پیک نت ۱۷ بهمن

صف آرائی انتخاباتی

این سه تن و حامیان آنها


نوشدارو پس از مردن سهراب

امریکا در جریان حمله، به عراق

اطلاع داد که داریم بمباران می کنیم!


خنثی سازی توطئه جدید امریکا و انگلستان

دیدار هیات نظامی ایران

با رئیس ستاد ارتش عربستان



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که درباره انتخابات مجلس آینده بود، روی تلگرام این روزنت بالای 5 هزار خواننده داشت. روی صفحه فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت و رکورد آمار خوانندگان مطالب یکماه گذشته را شکست. و روی 13 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت