ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۸ بهمن

نتانیاهو می خواست

ناپلئون خاورمیانه شود!

 
 
 

 

 حتی اگر بمباران غزه و نسل کشی که اسرائیل در آن راه انداخت، طرحی هماهنگ با امریکا بوده باشد، اکنون این طرح قابل ادامه نیست و برای پائین کشیدن فیتیله آن باید راه حلی پیدا کنند. آن ها که شتر را بالای کوه برده اند خودشان هم باید پائین بیآورند.
نه حماس در غزه شکست خورد، نه اسرائیل توانست بر غزه مسلط شود و نه امریکا و انگلیس توانستند توان موشکی یمن را منهدم کنند. یمن چنان بیخ گلوی اقتصاد امریکا و متحدانش و همچنین اسرائیل را گرفته که همه با هم دست و پا می زنند و نمی توانند رها شوند. روز گذشته، علیرغم بمباران های روزهای اخیر و حتی همان دیروز، یمن دو کشی متعلق به امریکا و انگلستان را در دریای سرخ با موشک هدف گرفت.
سخنگوی ارتش یمن نیز در یک گزارش خبری اعلام کرد:
«دو عملیات نظامی در دریای سرخ انجام دادیم که اولی یک ناو آمریکایی (استار ناسیا) و دیگری یک ناو انگلیسی (مورنینگ تاید) با موشک‌های دریایی مورد هدف قرار گرفتند.»
برویم به اسرائیل.
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گمانه زنی نسبت به سرنوشت نتانیاهو را منتشر کرد. بموجب این گمانه زنی اختلافات احزابی که مشترکا دولت نتانیاهو را تشکییل داده اند چنان رو به گسترش است که احتمالا بزودی چند تن از کابینه خارج شده و دولت سقوط خواهد کرد.
همین روزنامه نوشت که اسرائیل در جریان حمله به غزه دچار توهم پیروزی بود. اکنون همگان دنبال ساده ترین راه حل هستند و این راه حل ساده متلاشی شدن ائتلاف نتانیاهو با ۶۴ کرسی در کنست است که تنها با جدا شدن ۵ عضو این ائتلاف، کابینه سقوط می کند.
همزمان با این اوضاع آشفته در تل آویو، نتانیاهو که می خواست ناپلئون خاورمیانه شود، روز گذشته در نهایت استیصال صلح با حماس را پذیرفت اما گفت: "نمی توان با حماس به هر قیمتی صلح کرد"
حماس نیز اعلام کرد که شرایط مذاکرات و صلح را ما تعیین می کنیم!
 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ فوریه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: