ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

علیه واردات ارزان غلات اوکراین

کشاورزان معترض مولداوی

به کشاورزان اروپا پیوستند 
 
 

 

 

سراسر اروپا غرق اعتصاب است. از کشاورزان تا پزشکان، از رانندگان قطارهای شهری تا رانندگان متروها. انگیزه این اعتصاب ها، فشاری است که دولت های حامی دولت اوکراین برای تامین هزینه جنگ ناتو با روسیه در اوکراین بر مردم کشورهای خود می آورند. گرانی، قطع کمک های دولتی، افزایش هزینه بیمه ها و...

اما درمیان همه این اعتصابات، بویژه اعتصاب کشاورزان لهستان که دولت آن نزدیک ترین متحد دولت اوکراین است، اعتصاب کشاورزان مولداوی است. کشوری که یک منطقه خود مختار بنام "ترانسنیستریا" در آن وجود دارد که مناسبات دوستانه ای با روسیه دارد. ناتو می خواهد آن را تبدیل به تخته پرش جنگ مستقیم با روسیه در خاک اوکراین کند. این منطقه پس از فروپاشی اتحاد شوروی درگیر یک جنگ داخلی شد که سرانجام به خود مختاری دست یافت و روسیه یک نیروی ۱۵۰۰ نفره نظامی را بعنوان حافظ صلح در مرز ترانسنیستریا و مولداوی مستقر کرد.

حالا دراین کشور که گفته می شود اکثریت مردم آن دولت راستگرای حاکم را نمی خواهند کشاورزان با تراکتورهای خود به شهرها آمده و جاده مرزی با رومانی را مسدود کردند.

کشاورزان خواستار ممنوعیت ترانزیت جاده‌ای غلات و دانه‌های روغنی از اوکراین هستند. تقریبا همان اعتراضی که کشاورزان کشورهای اروپائی دارند و معتقدند که دولت های ناتو غلات اوکراین را با قیمت ارزان وارد کرده و در بازار عرضه می کنند و پشت کشاورزان خود این کشورهای را شکسته اند. آنها با قطع سوبسید ها نیز مخالف اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۲ فوریه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: