ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ایران و روسیه در دو نیمه سودان

روزنامه  لاتریبون - تدوین آذرنگ

 
 
 

 

 

سودان به دو نیم تقسیم شده است. با آن بخش که در گذشته عمر البشیر رئیس جمهور بود، اکنون ایران رابطه دیپلماتیک برقرار کرده و دولت در بخش جنوبی، با روسیه مناسبات برقرار کرده است. اهمیت سودان با نقشی که یمن در جلوگیری از حرکت کشتی های عازم  اسرائیل و متعلق به امریکا و انگلیس برای حمایت از مردم غزه برعهده گرفته، دو چندان شده است. ایران سعی دارد برای خود در سودان پایگاه ایجاد کند و حالا باید دید این تقسیم نفوذ میان دو سودان را روسیه و ایران چگونه حل خواهند کرد. آیا این رابطه از جانب ایران و روسیه منجر به وحدت سودان و خاتمه جنگ داخلی که منجر به کشته شدن یک میلیون نفر از مردم سودان شده خواهد شد؟

هفته گذشته وزیر خارجه سودان راهی تهران شد تا زمینه بازگشائی سفارت سودان در تهران را فراهم کند. از سوی دیگر گزارش های غیر رسمی از حضور نظامی ایران در سواحل سودان حکایت دارد.

سودان در تلاش است که با الجزایر نیز مناسبات دیپلماتیک برقرار کند. آن بخش دیگر سودان که در حال جنگ داخلی با دولت سودان است، از کمک های نظامی خارجی برخوردار است.

 

Soudan-Iran: les deux chefs de la diplomatie annoncent la réouverture des ambassades en plein conflit soudanais (msn.com)

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۲ فوریه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: