ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نظر رهبر حزب کمونیست روسیه

درباره مصاحبه پوتین با تاکر کارلسون

دیدار و تبادل نظر ۵ ساعته

 پوتین و زوگانف، در آستانه سال نو

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

در ارتباط با مصاحبه تاکر کارلسون، با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، مفسر سیاسی روزنامه حزب کمونیست روسیه با گنادی زیوگانف، رهبر حزب کمونیست روسیه گفتگویی انجام داده است.

س- گنادی آندریویچ، چرا بعد از مصاحبه ولادیمیر پوتین با تاکر کارلسون، تصمیم گرفتم با شما تماس بگیرم؟ زیرا می دانم که شما و رئیس جمهور، طی دیدارهای خود بسیاری از موضوعات منعکس شده در این گفتگو را مورد بحث قرار داده اید.

ج- بله درست است. به دلایل قابل درکی با علاقه زیادی منتظر این مصاحبه بودم. اولاً، در آستانه سال نو، تقریباً پنج ساعت در کرملین با رئیس جمهور دیدار داشتیم و در باره مسائل داخلی و بین المللی و عملیات نظامی ویژه در اوکراین گفتگو کردیم.

دوم اینکه ما از حاکمیت، استقلال کشور و امنیت آن دفاع می کنیم. به همین دلیل این مصاحبه از اهمیت بالایی برخوردار بود. چرا که غرب تصویری کاملاً مخدوش از کشور ما و همینطور از رئیس جمهور نشان داده است.

من به طور مرتب در جریان دیدگاههای غربی ها هستم و از اینکه آنها کاملاً مردم خود را از رویداد های واقعی در کشور ما بی خبر نگه داشته اند تعجب می کنم. پیشرفت های عظیمی در زمینه جنگ اطلاعاتی حاصل شده است. آنها آنقدر مردم خود را فریب داده اند که انواع مزخرفات آشکار را باور می کنند.

س- از جمله اینکه ما "به اروپا حمله خواهیم کرد، آنجا را تصرف خواهیم کرد..."

ج- بله. و اینکه ما در شرف آغاز جنگ با غرب هستیم. هر چند ما سعی می کنیم هر کاری را انجام دهیم تا جنگی را که آنگلوساکسون ها سال هاست علیه ما به راه انداخته اند، متوقف کنیم.

به نظر من این دیدار، این گفتگو ماهیت استثنایی داشت تا آغاز به عبور از محاصره اطلاعاتی کنیم و دیدگاه رسمی خود را برای شهروندان دنیای غرب و کل جهان توضیح دهیم.

س- به نظر می رسد که این مصاحبه تأثیر خود را داشته است. تا به حال بیش از ۷۰ میلیون نفر مصاحبه رئیس جمهور ما را تماشا کرده اند.

ج- بله این گفتگو تأثیر خوبی هم روی من گذاشت.

س- در این مورد بیشتر توضیح می دهید؟

ج- من به تاکر، احترام میگذارم زیرا نظرات او را از نزدیک دنبال می کنم، حتی اصولاً زندگی نامه او را مطالعه کردم. فکر می کنم او ۵۴ ساله، متاهل و دارای چهار فرزند است. او به ارزش های سنتی پایبند می باشد و فردی است بسیار شجاع، دیدگاه خاص خود را همراه با نگرش انتقادی دارد.

او در فاکس نیوز، برنامه داشت و من آنها را تماشا می کردم. اما دولت آمریکا کارهای او را دوست نداشت، با او برخورد کرده و وی را از آن خبرگزاری بیرون کردند. با این حال کارلسون، معلوم شد که به نظریات  خود وفا دار است. شما توجه کنید، تصادفی نیست که پوتین موافقت کرد با او گفتگو کند.

شما اگر به موارد دیگر مصاحبه های قبلی غربی ها و انگلو ساکسون ها با رئیس جمهور ما توجه کنید می بینید که آنها نه گفتگو، بلکه «بازجویی» کردند. آنها کار روزنامه نگاری نکردند، بلکه کار آنها  تبلیغات شیطانی روس هراسی و ضد روسی است.

با این حال مصاحبه اخیر یک گفتگوی کامل، معمولی، جالب (فکر میکنم پوتین لحن بسیار درستی را انتخاب کرد)، درست و محترمانه بود که نشان داد ما وضعیت واقعی را می دانیم، ما تلاش های زیادی را انجام دادیم تا از رویارویی جلوگیری کنیم و اینجا پوتین همه چیز را بسیارعینی و با جزئیات ترسیم کرد ...

س- چه موضوعی در مصاحبه شما را بیشتر به خود جلب کرد؟

ج- کل گفتگو واقعا هیجان انگیز است. به عنوان مثال، آنچه برای من اهمیت داشت این بود که رئیس جمهور به تفصیل درباره چگونگی تشکیل دولت در روسیه توضیح داد (من فکر می کنم این توضیحات حتی برای بسیاری از روشنفکران ما ناشناخته است)

س- و اینکه مردمان واحد با یک تاریخ واحد، ایمان و باور واحد، پیروزی های مشترک و مشکلات مشترک. در پایان حتی برای اولین بار می شنیدم که آنچه در اوکراین میگذرد جنگ داخلی است و روسها تسلیم نمیشوند.

ج- آنگلوساکسون ها عمداً مردم ما را در مقابل هم قرار دادند، بدین صورت که آنها ما را از طریق ایدئولوژی باندرا و نئو فاشیست ها به این درگیری کشاندند. یعنی که همه حیله ها را به کار بردند تا در کیف کودتا کنند و بین مردم نزاع و تفرقه ایجاد کنند...

از طرف دیگر، همه توافقات مینسک و استانبول (از طرف غرب) یک بلوف بود. و پشت هر دوی این توافق ها افسران آمریکایی "سیا" هستند که کل اروپا را به دنبال خود کشاندند. با این حال سیاستمداران اروپایی کاملاً به تصمیمات و اقدامات خود عمل کردند و پوتین این موضوع را بطور مشروح بیان کرد و کارلسون نیز بحث نکرد، زیرا او این را کاملاً میفهمد.

من فکر می کنم این مصاحبه از هر جهت حائز اهمیت است، خصوصا برای سیاستمداران و دانشمندان علوم سیاسی ما. یادگیری منطقی که پوتین در نتیجه گیری ها و ارزیابی های خود به کار برد. همچنین لازم میدانم تا یاد آوری کنم، به محض اینکه یلتسین، زمانی به علایق ما (کمونیست ها) گوشه چشمی نشان داد، در بسیاری از همین روزنامه ها و نشریات انگلیسی ها و آمریکایی ها او را مست و لایعقل نشان دادند. روشن بود که آنها به یک عروسک نیاز داشتند.

 پوتین در ادامه گفت: ما طرفدار حاکمیت  ملی، خود کفایی و روابط عادی در سر زمین خود هستیم. فکر می کنم این مصاحبه برای بینندگان و شنوندگان خارجی بسیار مهم است. زیرا آنها به حدی فریب خورده اند که مطلقاً نمی دانند که در جهان و در اوکراین چه جریانی در حال اتفاق است.

س- چه وظایفی برای ما می بینید؟

ج- بله، من نگاه می کنم که در دانشگاه های ما چه وضعیتی حاکم است. در مدارس ما، در نحوه آموزش تغییر صورت گرفته است اما همه در دانشگاه ها بیشتر به صداهای خارجی گوش می دهند و از موقعیت خود چیزی نمی دانند یعنی آموزش و فراگیری سازنده متوقف است.

ما باید روند آموزشی و سیاست اطلاع رسانی را تغییر دهیم. در این موارد، از چینی ها یاد بگیریم. آنها خود را از این جنون آمریکایی رها کرده اند و از نسل جوان خود محافظت می کنند. قطعنامه های آنها به طور خاص در باره آموزش میهن پرستانه به تصویب رسیده و در حال اجرا است.

حال در این رابطه پوتین نشان داد که این مشکلات را به روشنی می داند، گرفتاری ها و سختی ها را می بیند و صادقانه گفت: چرا ما باید اروپا را الگوی خود قرار دهیم؟ ما از مشکلات خود باید با خبر باشیم و راه حل های خود را داشته باشیم

 

https://www.rline.tv/news/2024-02-09-gennadiy-zyuganov-intervyu-putina-karlsonu-doneset-pravdu-zapadu-i-vsey-planete/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۲ فوریه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: