ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۴ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با انتصاب قائم مقام جدید برای وزارت صمت درامور بازرگانی

سد خرید گندم از روسیه

و حل بحران نان شکست! 
 
 

 

 

ایران، سرانجام پس از حداقل دو سال که زیر فشار کمبود آرد و گرانی نان بود، تصمیم قطعی خود برای خرید گندم از روسیه را گرفت. کشوری که غلات خود را برای کمک به مردم افریقا، بصورت رایگان برای کشورهای افریقائی می فرستد اما در ایران بازرگانان و وارد کنندگانی که گلوی اقتصاد و مردم ایران را گرفته اند، مانع خرید آن از روسیه بودند. (لابد به امید وارد کردن گندم از امریکا)

سرانجام روز گذشته تفاهم نامه‌ خرید بلند مدت غلات از روسیه در سفر قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی به مسکو به امضا رسید.

خرید گندم از روسیه، روی سکه ایست که باید روی دیگر آن را هم دید. آن روی دیگر آنست که نه دولت و مجلس قبلی و نه مجلسی که بزودی عمرش به پایان می رسد و نه دولت رئیسی نتوانستند وزارت بازرگانی را از تصویب مجلس و شورای نگهبان بگذرانند. حتی رئیسی سازمان بازرگانی را پیشنهاد کرد بلکه دولت بتواند نظارتی بر بازرگانی داشته باشد که این هم نشد. سرانجام گریبان اتاق بازرگانی که مانع اصلی تشکیل وزارت بازرگانی بود گرفته شد و در گام اول علیرغم همه پافشاری که این اتاق کرد، انتخابات آن باطل اعلام و سلاح ورزی از کرسی مدیریت این اتاق پائین کشیده شد. البته هنوز کشاکش ادامه دارد و نه سلاح ورزی و نه اتاق بازرگانی دست بردار نیستند.

اما، گام دوم مهم تر از گام اول، یعنی نظارت دولت بر انتخابات اتاق بازرگانی و برکشیده شدن امثال سلاح ورزی بود. این گام دوم تعیین یک قائم مقام برای وزارت صمت در امور بازرگانی بود. این قائم مقام یک سردار با سابقه سپاه است که مستقیما از سپاه به وزارت صمت تزریق شد تا اتاق بازرگانی حریفی را در مقابل خود ببینید که در افتادن با او به سادگی در افتادن با رئیس جمهور نیست. ما برداشته شدن سد از سر راه خرید گندم از روسیه را در چارچوب این تحول می بینیم.

اما قائم مقام جدید وزیر صنعت و معدن و تجارت (صمت) کیست که قائم مقام وزیر در امور بازرگانی شده است. سردار «مهدی فرحی»

او سرتیپ سپاه پاسداران و مشاور عالی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بوده است. از جبهه دیدگان جنگ عراق است که مدیرعامل صنایع تسلیحاتی نیز بوده و مدتی نیز ریاست سازمان صنایع هوافضا را برعهده داشته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۳ فوریه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: