ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۵ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پاکستان را خطر
جنگ داخلی تهدید می‌کند!
اومانیته- ترجمه آذرنگ
 

 
 
 

 

 

 زندانی کردن عمران خان نخست وزیر پاکستان که با کودتائی امریکایی برکنار شد، محروم کردن حزب او برای شرکت در انتخابات و تقلب در شمارش آراء انتخاباتی که علیرغم همه ممنوعیت ها و محرومیت ها طرفداران عمران خان و حزب او برنده شده اند، می رود تا به یک رویاروئی مسلحانه بیانجامد. بویژه مسئله تقلب در شمارش آراء.
روز شمارش آراء، دولت اینترنت تلفنی را قطع کرد و اعلام نتایج صندوق ها بسیار به درازا انجامید و همین مسئله سوء ظن در مورد تقلب انتخاباتی را برجسته کرد.
علیرغم همه اینها طرفداران عمران خان 101 کرسی مجلس را بدست آورده اند اما چون اکثریت لازم را ندارند اجازه تشکیل کابینه را ندارند. مخالفان می گویند دولت برای آنکه حزب عمران خان نتواند علیرغم برنده شدن در انتخابات و پیشی گرفتن از احزاب دیگر دولت تشکیل دهد، در شمارش آراء تقلب کرده است. کار این تقلب و رفتن پاکستان به طرف یک جنگ داخلی به جائی کشیده که دولت امریکا نیز نگران شده و تقلب را تائید کرده و حالا این دولت بر سر کار است که باید عقب نشینی کند. امریکا نگران پایگاههای نظامی و بویژه کلاهک های اتمی موجود در پاکستان است که در صورت جنگ داخلی تکلیف آنها معلوم نیست. شاید به همین دلیل با قبول تقلب در شمارش آراء خواسته به دولت اشاره کند که عقب نشینی کند و راه را برای عمران خان باز کند.
اکثر طرفداران عمران خان نسل جوان پاکستان هستند که او را نخست وزیر ضد فساد می دانند
البته در پاکستان حرف آخر را ارتش می زند و باید دید ژنرال های ارتش با این مشکل چگونه می خواهند راه بیایند.
فعلا رئیس ستاد ارتش پاکستان در بیانیه ای مطبوعاتی از مردم خواسته پیرو قانون اساسی باشند..
جامعه بشدت دو قطبی شد و فعلاً 650 هزار پلیس و سرباز توانسته اند جلوی جنگ داخلی میان دو قطب را بگیرند.
در لاهور و پنجاب، دستگیری های وسیعی انجام شده است و تاکنون در اعتراضات و درگیری های مردم با هم و با نیروی نظامی بیش از یکصد نفر کشته شده اند.
Pakistan : qu’importe le scrutin, l’armée garde la main - L'Humanité (humanite.fr)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۴ فوریه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: