ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
  مصاحبه‌های پوتین در روزهای اخیر
روسیه باید بسرعت
انبارهای رزو تسلیحاتی را پر کند
 
 

 



از بعد از مصاحبه با خبرنگار امریکائی "کارلسون" پوتین چند مصاحبه کوتاه داخلی کرده است. همزمان با پیش روی های برق آسا در جبهه جنگ اوکراین در روزهای اخیر و تهدیدهای ناتو برای جنگ مستقیم تر با روسیه، پوتین ضمن بازدید از یک کارخانه تانک سازی، فرامینی برای تولید سلاح های جدید و به روز کردن برخی سلاح های معروف مانند موشک اسکندر را نیز داده است. شایعاتی نیز درباره توان موشکی و اتمی روسیه برای زدن ماهواره ها از سوی رسانه های امریکایی منتشر شده که روسیه داشتن این توان و امکان را تکذیب نکرده، اما استقرار آنها در فضا را تکذیب کرده است. ما از مجموع خبرهائی که به آنها اشاره شد، فرازهای زیر را انتخاب، ترجمه و منتشر می کنیم:
پوتین هنگام بازدید از کارخانه تولید تانک های جدید در پاسخ به سئوال خبرنگاری که در محل حضور داشت و درباره تولید سلاح های جدید تا آینده 5 تا 10 سال پرسید گفت:
مشکل می توان گفت که 5 تا 10 سال آینده را چگونه می بینیم، بلکه باید درباره امروز و آینده نزدیک حرف زد. باید دید روسیه چگونه رشد میکند و جهان چگونه رشد میکند و احتیاجات ما چیست و چگونه به آن پاسخ میدهیم.
5 تا 10 سال یک برنامه میان مدت است. اما در ابتداء در مورد سلاح ما باید احتیاجات امروز را تدارک ببینیم و انبارهای سلاح رزو پر کنیم. به همین دلیل ساختن سلاح برنامه بزرگی است که البته تاکنون و در مجموع نتیجه بسیار خوب بوده است.

پوتین یک روز پیش از بازدید از کارخانه تولید تانک در یک مصاحبه کوتاه خبری بمناست نشست "تکنولوژی های آینده" در مسکو در باره انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا گفت:
این که کدام رئیس جمهور برای امریکا بهتر است، مربوط به ما نیست، بلکه این مربوط به خود مردم امریکا، اما از نظر من باید قابل پیش بینی تر از ترامپ است. من سه سال پیش بایدن را دیدم و میخواهم بگویم این حرفهایی که درباره ناتوانی هایش می گویند درست نیست. درسته که از روی یادداشت میخواند، خب من هم گاهی از روی کاغذ می خوانم. ممکن است هنگام پیاده شدن از هلیکوپتر سرش به جایی خورد، آیا سر هیچکس به جایی نمیخورد؟ البته من پزشک نیستم، ولی تصور می کنم بایدن سالم است. ما نباید خودمان را سرگرم این نوع حرف ها بکنیم. برای ما مهم موقعیت سیاسی بایدن بعنوان رئیس جمهور است که نباید اشتباه کند و آسیب برساند.

شما می پرسید که کدام رئیس جمهور امریکا برای روسیه بهتره است، بایدن یا ترامپ؟
من می گویم که بایدن با تجربه است و بیش از ترامپ قابل پیش بینی. بهرحال هر رئیس جمهوری را که مردم امریکا انتخاب کنند ما با او کار خواهیم کرد.

پوتین در یک مصاحبه دیگر، درباره اوکراین و آینده آن گفت:
نازی ها هرگز مورد ترحم روسیه نبوده و نخواهند بود. سیاستمداران ضد روسی که در اوکراین به قدرت رسیدند رفتار و رویکرد گستاخانه ای نسبت به روسیه داشتند و از حمایت خارجی و در درجه اول ایالات متحده آمریکا برخوردار شدند


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۷ فوریه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: