ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳۰ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مقاله رئیس سازمان سیا :

امریکا دیگر حاکم بلامنازع

در عرصه ژئوپلتیکی نیست

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

به گزارش خبر گزاری تاس، ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که او را با هوش ترین و برجسته ترین عضو کابینه بایدن می دانند، اخیراً در مقاله ای برای مجله "فارین افرز" نوشت:

ایالات متحده رهبری بلامنازع جهانی را از دست داده است. پیشروی همه جانبه چین و سر برآوردن روسیه، چالش های جدی ژئوپلیتیکی را برای امریکا بوجود آورده است. در دنیای رقابت شدید ژئوپلیتیکی ایالات متحده دیگر از سلطه بلامنازع برخوردار نیست و شرایط بد اقلیمی نیز مزید بر علت شده است.

رقابت جهانی به دلیل این واقعیت پیچیده شده است. انقلاب فناوری وسیع تر از انقلاب صنعتی یا آغاز عصر هسته ایست. از ریز تراشه‌ ها گرفته تا هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی، فناوری‌های جدید دنیا را تغییر می‌دهند. همینطور هوش مصنوعی. از همین روی، این تحولات، کار سیا را دشوارتر از قبل کرده و ابزارهای جدید قدرتمندی برای دشمنان فراهم شده که ما را گیج میکند. این فن آوری ها کار جاسوسی را بسیار آسان کرده است.

پیشرفت‌های تکنولوژیکی، بویژه در اطلاعات سیگنال‌ها، هنوز عملیات انسانی را منسوخ نکرده است. هنوز رازهایی وجود خواهد داشت که فقط انسان ها می توانند آن ها را فاش کنند. عملیات مخفی  هستند که هنوز فقط انسان می توانند انجام دهد.

جامعه اطلاعاتی ایالات متحده همچنان ارزش‌های رو به رشد دیپلماسی اطلاعاتی را تشخیص می دهد و به درک جدیدی از اینکه چگونه تلاش ها را روی حمایت از متحدان و مقابله با دشمنان می تواند متمرکز کرد از سیاست گذاری دراین عرصه حمایت می کند.

 

https://www.rline.tv/news/2024-02-18-glava-tsru-zayavil-o-potere-neosporimogo-prevoskhodstva-ssha/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۹ فوریه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: