ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳۰ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدارهای انتخاباتی رهبر ج. اسلامی

آیا مردم برای انتخابات

به "باید" ها توجه می کنند؟

 
 
 

 

 

رهبر جمهوری اسلامی؛ روز گذشته با جمعیتی دیدار کرد که نمایندگان مردم آذربایجان شرقی اعلام شدند. این که چه کسانی و از کدام نقطه ایران به دیدار رهبر جمهوری  اسلامی برده شده بودند مهم نیست، چرا که از این دیدارها مکرر انجام شده و هدف اصلی آن بود که آقای خامنه ای نقطه نظرات روز خود را طی سخنانی مطرح کند. چنان که روز گذشته و در همین دیدار مطرح کرد. جان کلام او این بود که مردم باید در انتخابات شرکت کنند و به افراد اصلح رای بدهند.

وی در دیدار روز گذشته از تحکم "باید" استفاده کرد و این تحکم نشان داد که او تا حد نگران شرکت نکردن مردم در انتخابات است.

در تفسیری این "باید" تنها می توان گفت که اگر مجلسی که عمرش به سر رسیده واقعا مجلسی انقلابی از آب در آمده بود، نیازی به این "باید" و باید های دیگر نبود و توجه مردم روی مجلس متمرکز بود. حال آنکه این مجلس فلج تر و فشل تر از آن بود که مردم به مباحث و مصوبات آن توجه کنند. مجلسی که دردش ماشین شاسی بلند بود نه سفره خالی مردم.

رهبر جمهوری اسلامی در همان دیدار نخست با نمایندگان مجلس یازدهم شتابزده لقب انقلابی را به نمایندگانی داد که هنوز معلوم نبود چه می خواهند بکنند. در واقع هندوانه ای بود نبریده و معلوم نبود درون آن سفید است یا سرخ.

همان نمایندگان و مجلسی که آفتابش لب بام است، در طول چهار سال یک طرح در چارچوب سیاست راهبردی نگاه به شرق تهیه نکرد و اساسا وارد این مقولات نشد. نه بریکس و نه شانگهای و نه نگاه به شرق و نه اوروآسیا. نه نسخه ای برای بهداشت و درمان و آموزش و نه کلامی علیه رانت خواری و حکومت مافیاها.

چه نیازی به آن تعریف و تمجید شتابزده بود و آیا همین تعریف ها و نظرات شتابزده قدرت فصل الخطاب را از ایشان سلب نکرده است؟ آنچنان که دیگر "باید" ها نیز سودمند و راهگشا نیست! ایکاش در همین انتخاباتی که تدارک آن دیده شده، با یک "باید" حکومتی مانع برخی رد صلاحیت هائی نمی شد که اگر چنین شده بود ای بسا انتخابات رنگ و لعاب دیگری می گرفت. برای نمونه نبودن و یا بودن حسن روحانی در مجلس خبرگان چه نقش کلیدی می توانست داشته باشد که او رد صلاحیت شد؟

رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی روز گذشته خود توصیه به انتخاب "اصلح" نیز کرد که این دیگر از آن حرف ها بود. وقتی اصلح ها را شورای نگهبان با غربان داوطلبان برگزیده و به میدان فرستاده دیگر توصیه به اصلح از میان اصلح ها چه معنائی دارد؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۹ فوریه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: