ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳ دی ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در دریای سرخ

شانه خالی کردن ۷ کشور

از پیوستن به ناتوی دریائی امریکا 
 
 

 

 

نقشه امریکا برای گشایش یک جبهه پهلوئی جهت حمایت از جنایات اسرائیل در غزه با شکست روبرو شد. طبق این نقشه قرار بود یک ناتوی دریائی در دریای سرخ تشکیل شود که وظیفه ظاهری آن دفاع از آبراه دریائی در باب المندب بود اما در اصل این ناتو قرار بود مجری طرح امریکا برای حمله نظامی به یمن به بهانه نقش یمن در جلوگیری از حرکت کشتی های اسرائیلی و یا کشتی هائی که بار برای اسرائیل حمل می کردند شود. ابتدا چند کشور خلیج فارس از پیوستن به این ناتوی دریائی خود داری کردند که در راس آنها امارات متحده عربی و عربستان سعودی قرار داشتند و سپس فرانسه، ایتالیا و اسپانیا نیز روز گذشته از پیوستن به ناتوی دریائی امریکا خود داری کردند.

یمن، پس از اقدامات روزهای اول علیه کشتی های اسرائیل که با شلیک موشک همراه بود، با پیش بینی نقشه امریکا، طرح مسنجمی را اعلام کرد که بموجب آن تنها کشتی های اسرائیلی و یا کشتی هائی که مقصدشان بندی ایلات اسرائیل است توقیف می شوند، آنهم بدون اقدام نظامی. تا کنون نزدیک به ۲۰ کشتی در چارچوب این طرح توقیف شده اند.

یمن خود را آماده مقابله با اقدامات نظامی امریکا کرده و به همین دلیل از روز گذشته رسانه های امریکائی و اسرائیلی این سوژه را علم کرده اند که ایران یمن را آماده مقابله با امریکا کرده است. ایران وسیع ترین رابطه را با یمن دارد و به یمنی ها تولید موشک و پهپاد را آموزش داده و آنها خود تولید می کنند و احتمالا مشاوران نظامی ایران نیز در کنار آنها قرار دارند. بنابراین، رابطه یمن و ایران امر پنهانی نیست که ارتباط با ناتوی دریائی امریکا داشته باشد.

روزگذشته خبرگزاری ها اعلام کردند که سه کشور ایتالیا، فرانسه و اسپانیا از تحویل ناوهای جنگی خود به فرماندهی نیروی دریائی امریکا خودداری کردند. استرالیا نیز از پیشتر اعلام کرده بود که به این ناتوی دریائی علیه یمن نخواهد پیوست. چین هم که ناوگان نظامی اش در منطقه است، اعلام کرد که تمایلی به شرکت در گروه بندی نظامی امریکا که همان ناتوی دریائی در دریای سرخ باشد ندارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۴ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: