ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۳ دی ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

درآغاز سال ۲۰۲۴

عربستان به بریکس پیوست

مترجم: بهمن دوستدار

 
 
 
 
 

 

شمار اعضا "بریکس" در سال جدید گسترش یافته و کشور های مصر، اتیوپی، ایران، عربستان سعودی و امارات به آن پیوستندد. قرار بود آرژانتین نیز عضو بریکس شود، اما پس از پیروزی خاویر مایلی در انتخابات ریاست جمهوری، بوینس آیرس از پیوستن به این سازمان خودداری کرد.

در آغاز ماه دسامبر ۲۰۲۳, هیئت روسی در نشست کشورهای عضو بریکس که در دوربان (آفریقای جنوبی) برگزار شد، برنامه‌ کاری بریکس برای سال ۲۰۲۴ را ارائه کرد. وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد که «تاکید ویژه بر افزایش نقش کشورهای بریکس در نظام پولی و مالی بین‌المللی، توسعه همکاری‌های بین بانکی با تأکید بر افزایش تسویه حساب‌ها با ارزهای ملی کشورهای عضو در دستور کار خواهد بود».

از دیگر اولویت‌ها «افزایش هماهنگی سیاست خارجی در قالب بریکس، در درجه اول در پلاتفرم‌های کلیدی بین‌المللی، تقویت مبارزه با تروریسم، پولشویی، امنیت اطلاعات بین‌المللی و همچنین بازگرداندن دارایی‌های بدست‌آمده از راه‌های مجرمانه»  است.

آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه گفت: ایجاد یک سیستم  مالی بر روی پلاتفرم بریکس می تواند راه حلی برای مشکل تبدیل ارزی بین کشورها باشد. نشست بریکس در اکتبر ۲۰۲۴ در شهر "کازان" تاتارستان برنامه ریزی شده است.

همچنین روز گذشته تلویزیون دولتی عربستان سعودی از پیوستن این کشور به گروه بریکس خبر داد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: