ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۳ دی ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۳ دیماه

اسرائیل میان مذاکره آتش بس

چند رهبر حماس را ترور کرد! 
 
 

 

 

روز گذشته و علیرغم همه تلاش حزب الله لبنان برای جلوگیری از گسترش جنگ غزه در کل منطقه، اسرائیل در یک حمله پهپادی به آپارتمان مسکونی یکی از رهبران حماس در جنوب لبنان وی را ترور کرد. این ترور شباهت بسیار داشت با ترور سردار رضی موسوی از فرماندهان سپاه قدس در دمشق. ظاهراً در هر دو اقدام، اسرائیل توانست به کمک شبکه های جاسوسی خود، به آدرس محل مسکونی این دو تن دست یافته و اقدام به ترور آنها بکند.

قربانی این اقدام تروریستی "صالح العاروری" نام داشت و حماس با صدور اطلاعیه ای کشته شدن او را تائید کرده و او را مهندس عملیات هفتم اکتبر در خاک اسرائیل اعلام کرد. علاوه بر صالح العاروری، چهار تن دیگر از ساکنان مجتمع مسکونی محل سکونت العاروزی نیز کشته شده اند که دو تن از آنها از رهبران شاخه نظامی حماس بوده اند.

بدنبال این ترور پهپادی، نخست وزیر لبنان اعلام کرد که اسرائیل با این اقدام عملاً لبنان را به ورطه درگیری کشاند. هدف ورود لبنان به مرحله جدید درگیری پس از تجاوزهای روزانه و مداوم ارتش اسرائیل به جنوب لبنان و شکست تلاش‌های ما برای دور کردن شبح جنگ از آسمان لبنان است.

اسرائیل با این اقدام تروریستی در جنوب لبنان منطقه را به جنگ می کشاند.

ساعاتی پس از این اقدام تروریستی اسرائیل، رسانه‌های فلسطینی نوشتند: حماس به واسطه های مصری و قطری که اسرائیل و حماس از طریق آنها سرگرم تماس و مذاکره جهت دست یافتن به توافقی برای آتش بس قطعی بودند اطلاع داد که مذاکرات را قطع می کند. شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل نیز این خبر را تائید کرد.

بدنبال انتشار خبر حمله پهپادی اسرائیل به آپارتمان (مجتمع آپارتمانی) صالح العاروری، وزیر دفاع و یک عضو دیگر کابینه نظامی اسرائیل حاضر نشدند در کنفرانس خبری کابینه نظامی نتانیاهو شرکت کنند. نتانیاهو در این کنفرانس قصد ارائه گزارش جنگ و نتیجه مذاکرات با حماس را داشت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: